DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Facebook nu va include mesajele politice sponsorizate create de influenceri în categoria dedicată publicităţii electorale

businessinsider.com
facebook lupă

Facebook nu va include mesajele politice sponsorizate create de influenceri în categoria dedicată publicităţii electorale. Compania actualizează în prezent o listă publică de reclame ale unor politicieni şi partide politice, anunță MEDIAFAX.

Candidatul la alegerile prezidenţiale Michael Bloomberg se numără printre politicienii care plătesc influenceri pentru ca aceştia să publice mesaje despre ei pe Instagram, potrivit unor informaţii apărute săptămâna trecută, arată BBC.

Atunci când un politician plăteşte pentru ca mesajele de pe pagina sa de Facebook să fie distribuite în masă, acele postări sunt incluse într-o bibliotecă publică de reclame. Procedura este concepută pentru a oferi o mai mare transparenţă privind campaniile electorale.

Citește și: Vlad Voiculescu, candidat la Primăria Capitalei, despre ordonanța pe sănătate:La Ministerul Sănătăţii s-a inventat un săculeţ cu bani

De cealaltă parte, Facebook le cere influencerilor şi starurilor social media să indice mesajele lor sponsorizate.

Însă promovarea de tip „native”, respectiv mesaje scrise în stilul propriu de influenceri, nu va apărea în acea bibliotecă, chiar dacă politicienii plătesc pentru aceasta.

Facebook spune că, în acest caz, este vorba despre conţinuturi de brand, diferite de publicitatea clasică.

„Le permitem candidaţilor politici din SUA să colaboreze cu creatori pentru a gestiona aceste conţinuturi, cu condiţia ca ei să fie autorizaţi, iar creatorii să facă publice toate parteneriatele plătite, prin intermediul instrumentelor noastre pentru conţinuturi de brand", au spus reprezentanţii Facebook.

Citește și: USR a bătut palma cu PSD? Un lider PNL anunță blatul zilei: ‘Le-a crăpat obrazul’

Facebook impune publicarea informaţiilor despre cei care au plătit pentru reclame, iar acestea sunt disponibile într-o bază de date timp de şapte ani.

Facebook a fost extrem de criticat în ceea ce priveşte publicitatea politică, pentru că mesajele nu sunt verificate, în virtutea dreptului la liberă exprimare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.