Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook şi Google sunt o AMENINȚARE pentru drepturile omului! Amnesty International: Ameninţă libertatea de opinie şi de exprimare

Amnesty International a criticat virulent miercuri modelul economic 'bazat pe supraveghere' al giganţilor internetului Facebook şi Google, calificându-l drept o 'ameninţare sistemică pentru drepturile omului', potrivit France Presse, relatează Agerpres.

Într-un raport, prestigioasa organizaţie neguvernamentală susţine că, prin furnizarea de servicii online, în mod gratuit, indispensabile pentru miliarde de persoane şi utilizând datele personale colectate pentru publicitatea ţintită, aceste grupuri tehnologice ameninţă libertatea de opinie şi de exprimare.

Citește și: Petre Daea îl acuză pe ministrul Agriculturii de interese obscure: 'Are un intres vădit de a face servicii altora'

'Controlul lor insidios asupra vieţii noastre digitale subminează fundamentul însuşi al vieţii private şi reprezintă una dintre provocările majore ale epocii noastre în materie de drepturi ale omului', consideră Kumi Naidoo, secretar general al Amnesty, citat într-un comunicat.

'Google şi Facebook au erodat treptat respectul pentru viaţa noastră privată.Astăzi suntem în capcană. Fie ne supunem acestei maşini uriaşe de supraveghere - unde datele noastre sunt uşor folosite pentru a ne manipula şi influenţa - sau renunţăm la beneficiile lumii digitale', a declarat el.

'Extragerea şi analizarea datelor persoanelor, în astfel de proporţii gigantice, sunt incompatibile cu diferitele faţete ale dreptului la viaţa privată, inclusiv libertatea de a fi scutiţi de intruziune în vieţile noastre private, dreptul de a controla informaţiile despre noi şi dreptul la un spaţiu în care să putem să ne exprimăm liber identităţile', notează Amnesty.

Potrivit organizaţiei, 'vasta arhitectură publicitară a Google şi Facebook este o armă puternică în mâinile cui nu trebuie', întrucât 'ea poate fi deturnată în scopuri politice' şi 'lasă teren liber tuturor tipurilor de noi strategii de publicitate cu aluzie de exploatare faţă de de persoane vulnerabile care luptă împotriva bolilor, tulburărilor mintale sau dependenţei'.

Amnesty îndeamnă guvernele 'să acţioneze de urgenţă' pentru 'aplicarea unor legi solide privind protecţia datelor şi reglementarea eficientă a activităţilor giganţilor tehnologici'.

Citește și: Petre Daea îl acuză pe ministrul Agriculturii de interese obscure: 'Are un intres vădit de a face servicii altora'

Facebook s-a apărat împotriva a ceea ce a calificat 'inexactităţi' ale raportului.

'Modelul economic al Facebook nu se axează, după cum sugerează sinteza dumneavoastră, pe colectarea de date personale', susţine grupul ca răspuns la un rezumat al raportului Amnesty. 'După cum aţi subliniat corect, noi nu vindem date, ci vindem publicitate', adaugă el.

Patronul şi cofondator al Facebook, Mark Zuckerberg, a cerut anterior guvernelor mai multă reglementare asupra gestionării datelor cu caracter personal, în loc de a lăsa companiile private să ia decizii cruciale privind, de exemplu, limitele libertăţii de exprimare.

În septembrie, gigantul reţelelor de socializare a declarat că a suspendat 'zeci de mii' de aplicaţii care ar fi putut prezenta potenţial risc în ceea ce priveşte respectarea vieţii private a utilizatorilor săi.

Această măsură a fost luată în urma unei anchete ca răspuns la scandalul declanşat de Cambridge Analytica: în 2018, un lansator de alertă a dezvăluit că această companie britanică a efectuat campanii de manipulare masivă, prin intermediul aplicaţiilor terţe de pe Facebook, pentru a-i influenţa pe alegătorii americani şi britanici.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.