ReprezentanÅ£ii companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conÅ£inuturilor sponsorizate publicate pe această reÅ£ea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane ÅŸi crearea unor criterii mai restrictive pentru agenÅ£iile de publicitate, informează AFP, conform agerpres.ro.Â
ULTIMA ORĂ - Decrete semnate de Klaus Iohannis: Zeci de magistrați, pensionați
Prin finanÅ£are, este posibil ca pe reÅ£elele de socializare ÅŸi motoarele de căutare online să se Å£intească anumite mesaje către un anumit public, graÅ£ie unor algoritmi creaÅ£i în funcÅ£ie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.Â
"Furnizăm aceste conÅ£inuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înÅ£eleagă mai bine ingerinÅ£a rusă în sistemul politic american ÅŸi să explice aceste activităţi publicului", au transmis reprezentanÅ£ii Facebook.Â
Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi "contextul în care (conţinutul) a fost finanţat şi (care este) publicul vizat".
Cine e personajul SECRET din spatele lui Bill Gates
Grupul american va angaja "peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conÅ£inuturilor sponsorizate pe plan mondial ÅŸi va investi mai mult în tehnologia maÅŸinilor capabile să înveÅ£e, pentru a repera mai bine ÅŸi a suprima conÅ£inuturile publicitare".Â
Facebook intenÅ£ionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenÅ£iile de publicitate. Pe lângă interdicÅ£ia aferentă "conÅ£inuturilor ÅŸocante", "ameninţărilor directe" ÅŸi mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte ÅŸi conÅ£inuturile sponsorizate care exprimă violenÅ£a "într-o manieră mai subtilă".Â
Managerii acestei reÅ£ele de socializare doresc să ceară mai multe informaÅ£ii de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje "referitoare la alegerile naÅ£ionale americane". ÃŽn mod concret, "publicitarii potenÅ£iali vor trebui să confirme compania sau organizaÅ£ia pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere" un spaÅ£iu publicitar.Â
"Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerinţă", au adăugat reprezentanţii Facebook, aflaţi în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter şi Google.