Femeile care au avut o copilărie marcată de lipsuri pot fi recunoscute după aceste obiecte pe care le poartă mereu

Autor: Daniel Mihai Dragomir

Publicat: 06-10-2025 05:40

Actualizat: 06-10-2025 05:43

Article thumbnail

Sursă foto: Wallpapers.com

Femeile care au avut o copilărie marcată de lipsuri ajung, adesea inconștient, să aleagă accesorii ce poartă în ele ecoul trecutului. Dincolo de simplul gust estetic, aceste detalii dezvăluie fragilități ascunse, dorința de validare și nevoia profundă de siguranță și apartenență.

Psihologii și sociologii vorbesc despre „semnele vizibile ale unui trecut invizibil”: obiecte mici, dar grăitoare, care, în loc să fie simple accesorii, devin mărturii despre copilăria în care resursele lipseau, iar fiecare lucru căpătat avea valoare dublă, materială și emoțională.

Strălucirea bijuteriilor placate cu aur

Multe femei care au crescut într-un mediu cu neajunsuri poartă lanțuri, brățări și inele aurii, adesea placate, în număr mare. Nu e doar estetică, ci o reacție la lipsuri: când nu ai avut nimic, vrei să arăți că acum ai „ceva”. Abundența devine substitut pentru valoare.

Geanta de firmă cu logo vizibil

Pentru cine a crescut cu dorința de a demonstra „că a reușit”, o geantă Louis Vuitton sau Michael Kors cu logo imens e trofeul suprem. Însă specialiștii în imagine spun că exact aceste logo-uri vizibile trădează un raport nesigur cu luxul. Pentru cei născuți în medii privilegiate, discreția e adevărata etichetă a statutului.

Ceasurile zgâriate sau prea stridente

Fie un ceas vechi, purtat până la epuizare, fie unul mare și strălucitor cumpărat doar pentru impact vizual – ambele spun aceeași poveste: timpul e prețios și nu se irosește. Pentru femeile care au crescut în sărăcie, ceasul nu e doar accesoriu, ci un simbol al muncii și sacrificiului.

„Armura” inelelor multiple

De la bijuterii ieftine până la piese moștenite, multe femei își umplu degetele cu inele. Fără să-și dea seama, transformă bijuteriile în scuturi – un fel de a-și lua revanșa asupra lumii. Fiecare inel înseamnă „asta e al meu”, „asta am câștigat”.

Accesoriile de păr încărcate de sclipici

Clame cu pietricele, bentițe cu logo-uri, elastice supradimensionate – toate amintesc de copilăria în care strălucirea artificială era sinonimă cu bogăția. Doar că, în loc să inspire rafinament, aceste detalii trădează origini modeste și un gust format în lipsuri, scrie clickpentrufemei.ro.

Ochelarii de soare cu logo mare

De multe ori supradimensionați și cu brand-ul la vedere, acești ochelari nu sunt doar un accesoriu fashion, ci un paravan. Ei ascund oboseala, nesiguranța și creează iluzia unui stil de viață relaxat, de vacanță. În realitate, transmit o nevoie profundă de validare.

Cerceii supradimensionați

Cerceii mari, candelabru sau cercurile imense au un efect puternic: atrag atenția. Pentru femeile care au trăit invizibile în copilărie, accesoriul devine un mod de a spune „uită-te la mine”. Însă în anumite contexte sociale, aceste piese pot fi percepute drept „prea mult”.

Colierele purtate în straturi

Trei, patru sau chiar mai multe coliere la gât – fiecare cu povestea lui. Cruciulițe, nume gravate, simboluri religioase sau cadouri. Femeile care au crescut sărace nu renunță la nimic: fiecare colier e o amintire, un trofeu, un fragment de identitate.

Accesoriile „practico-flashy”

De la brățări fitness până la genți cu multe compartimente, aceste obiecte îmbină utilul cu dorința de a fi „în pas cu moda”. Mesajul ascuns: mereu trebuie să fii pregătită, mereu trebuie să demonstrezi că te descurci.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri