Unele mărci de lux au decis să aplice reduceri fără precedent pentru produsele lor vândute în China, o dovadă a panicii faţă de stocurile de produse nevândute, într-un moment în care cumpărătorii chinezi îşi reduc achiziţiile, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Începând din această lună, cumpărătorii chinezi pot cumpăra, de pe platforma de e-commerce Tmall, o geantă Hourglass Balenciaga pentru 1.947 de dolari, adică o reducere de 35% faţă de preţul listat pe site-ul oficial al firmei.
Balenciaga, parte din grupul francez de produse de lux Kering SA, a introdus un discount mediu de 40% la articolele scoase la vânzare în trei din primele patru luni din 2024, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
O tendinţă similară poate fi înregistrată şi la alte mărci de lux. Versace, Givenchy şi Burberry Group au tăiat cu toţii preţurile, unii chiar la jumătate, pe Tmall sau alte platforme chineze în cursul acestei luni. Discountul mediu introdus de Versace a urcat de la aproximativ 40% la începutul lui 2023, până la peste 50% în acest an, potrivit surselor citate de Bloomberg.
O raritate
Acest război al preţurilor ar fi fost de neconceput în urmă cu câţiva ani pentru mărcile a căror creştere se bazează pe imaginea de exclusivitate şi de produse care îşi păstrează valoare în timp. Este, de asemenea, ceva rar să vezi mărci de lux, care în mod normal încearcă să elimine stocurile în magazinele din mall-uri sau prin vânzări private, să ofere astfel de discounturi mari şi să îşi concentreze vânzările pe platforme de e-commerce.
"Ceea ce cred că este surprinzător şi sincer, neinspirat, este că aceste discounturi sunt oferite pe cel mai vizibil loc pentru consumatori din lume, care este Tmall. E ca şi cum ai organiza vânzări publice pe Fifth Avenue sau Champs-Elysees", spune Jacques Roizen, director de consultanţă pe China la firma Digital Luxury Group.
Strategia scoate la lumină problemele cu care se confruntă marile case de lux pe piaţa din China continentală, într-un moment în care încetinirea economiei erodează avuţia gospodăriilor. În timp ce mărcile de lux contează pe China pentru a-şi creşte veniturile şi a-şi îmbunătăţi performanţele, clasa de mijloc din China, un pilon al pieţei mondiale a luxului, devine din ce în ce mai austeră, amânând achiziţiile sau renunţând complet la achiziţii majore.
Cu toate acestea, mărcile aflate la vârful pieţei de lux, inclusiv Hermes International SCA, Chanel şi Louis Vuitton, par să se descurce mai bine. Aceste mărci au eliminat discounturile, au limitat expunerea pe segmentul e-commerce şi s-au concentrat pe cultivarea clienţilor ultra-înstăriţi, ceea ce le face mai imune la crizele economice.
Comentează