Giganţii italieni din domeniul produselor alimentare Barilla şi Ferrero intenţionează să intre fiecare pe piaţa dominată de cealaltă companie, prin lansarea de produse care să se concureze reciproc, transmite Reuters preluat de agerpres.
Ferrero, renumit pentru crema sa de ciocolată Nutella, va lansa un sortiment de biscuiţi marca Nutella în încercarea de a pune capăt dominaţiei exercitate de Barilla pe piaţa biscuiţilor din Italia, unde acesta din urmă are o cotă de 37% graţie unor produse precum Gocciola, cel mai vândut sortiment de biscuiţi din peninsulă. Noul produs Ferrero este umplut cu celebra cremă de ciocolată Nutella inventată de compania italiană în 1964.
În replică, Barilla, renumit în întreaga lume pentru pastele şi macaroanele sale, vrea să îşi apere poziţia de lider prin lansarea Biscocrema, un nou sortiment de biscuiţi care sunt similari cu Nutella Biscuit, adică biscuiţi de ciocolată acoperiţi cu propria cremă de ciocolată produsă de Barilla.
Bătălia de pe piaţa biscuiţilor dintre Ferrero şi Barilla seamănă că ceea ce se întâmplă pe piaţa cremelor de ciocolată, unde, în luna ianuarie, Barilla a lansat propria sa cremă denumită Crema di Pan di Stelle, ca o provocare la poziţia dominantă a Ferrero, care controlează peste 80% din piaţa din Italia graţie Nutella.
"Vrem ca Nutella Biscuit să fie cei mai vânduţi biscuiţi din Italia, ajungând la vânzări anuale de aproximativ 80 milioane euro", declara luna trecută directorul general pentru Italia de la Ferrero, Alessandro d'Este, cu ocazia prezentării noului produs.
În replică, cei de la Barilla nu vor să vorbească despre un război al producătorilor de dulciuri. "Biscocrema este mai mult un produs de răsfăţ decât un sortiment de biscuiţi pentru micul dejun şi de acea suntem interesaţi mai degrabă să ne extindem gama de dulciuri decât să concurăm cu alţi", a declarat directorul de marketing de la Barilla, Julia Schwoerer, la un eveniment de prezentare a noului produs care a avut loc vineri.
Pentru consumatorii italieni, care în mod normal mănâncă biscuiţi la micul dejun, cele două produse rivale ar putea extinde piaţa totală a biscuiţilor, pe care în prezent se realizează vânzări anuale în valoare de 1,2 miliarde euro.
Ferrero şi Barilla vor fi concurenţi pe piaţa biscuiţilor
Explorează subiectul
Articole Similare

450
SUA și Arabia Saudită se pregătesc de un mega-acord! Prințul moștenitor sosește personal la Washington pentru a semna
450

97
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
97

100
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
100

1.370
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
1.370

1.119
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
1.119

149
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
149

22
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
22

33
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
33

1.120
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
1.120

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.392
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.392

60
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
60

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22


















Comentează