Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a invocat regulamentul privind "riscul termic" pentru prima dată la o cursă de Formula 1 din cauza temperaturilor ridicate prognozate pentru Marele Premiu de la Singapore din acest weekend.
În această cursă de noapte, combinaţia de căldură şi umiditate expune piloţii la temperaturi percepute de până la 50 de grade Celsius în cockpit.
"După ce am primit o prognoză... care preconizează că indicele de căldură va depăşi 31,0 °C la un moment dat în timpul cursei de la acest eveniment, se declară risc termic", a anunţat joi FIA într-un comunicat.
Regulamentul a fost introdus după ce piloţii au suferit de epuizare în timpul Marelui Premiu al Qatarului din 2023.
Aceasta înseamnă că piloţii pot purta fie o vestă de răcire, care face să circule lichid rece prin tuburi pentru a menţine temperatura corpului, fie pot adăuga balast suplimentar maşinilor lor pentru cursă.
Vestele vor deveni obligatorii
Vestele vor deveni obligatorii în condiţii de temperatură ridicată începând cu sezonul următor.
"Cred că e corect să fiu sincer, cred că doar căldura nu e prea rea pentru noi. Umiditatea în sine nu este deloc rea, dar când sunt peste 28-30 de grade şi umiditate, atunci ajungi la nivelurile din Singapore şi este dificil", le-a declarat reporterilor pilotul echipei Williams, Carlos Sainz.
Sainz a spus că vesta folosită de echipa sa este încă în cursă de dezvoltare şi este puţin probabil să reziste pe toată durata cursei de două ore.
"Cred că echipele reuşesc să o facă să funcţioneze din ce în ce mai bine de fiecare dată când o folosim, sper că acum întregul sistem poate funcţiona cel puţin o oră", a spus el.
"Am pilotat la Singapore de 10 ori. Dacă se strică sau nu funcţionează, nu-mi fac griji. Voi face cursa şi voi ieşi din maşină proaspăt, aşa cum fac întotdeauna. Dar dacă funcţionează, cu atât mai bine, pentru că atunci suferi puţin mai puţin", a adăugat spaniolul.
Sainz vine după primul său podium al sezonului în Azerbaidjan
Sainz vine după primul său podium al sezonului în Azerbaidjan, dar nu are mari aşteptări pentru un succes similar în Singapore din cauza setărilor maşinii sale.
Câştigător la Singapore când pilota pentru Ferrari în 2023, Sainz a spus că a fost unul dintre primii care au adoptat băile cu gheaţă pentru a-şi reduce temperatura corpului înainte de a se urca în maşină la cursele ce au loc în condiţii de temperaturi ridicate.
"Cred că noi am început acum opt-zece ani, unii oameni o făceau, alţii spuneau că nu ar avea nevoie. Acum toată lumea o face", a afirmat el.
Spaniolul în vârstă de 31 de ani a spus că are şi alte modalităţi de a atenua căldura, dar nu este pregătit să le dezvăluie. "Mai fac câteva lucruri, dar le ţin secrete", a spus el râzând. AGERPRES
Comentează