Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Firma Crocs Inc: 'Avansul cumpărăturilor online a permis vânzarea unor produse contrafăcute la o scară fără precedent'

BBC
crocs papuci pantofi cumparaturi magazin

Popularitatea pantofilor Crocs a atins un nou vârf în timpul pandemiei însă odată cu aceasta a crescut şi problema contrafacerii, astfel că producătorul a ajuns să dea în judecată Walmart Inc., Hobby Lobby Stores Inc. şi alte 19 firme pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală care au legătură cu pantofii săi, transmite Bloomberg.

Într-o plângere depusă la un tribunal din Denver, firma Crocs Inc. subliniază că "avansul cumpărăturilor online a permis vânzarea unor produse contrafăcute la o scară fără precedent". Într-o acţiune separată, Crocs Inc. a cerut Comisiei pentru comerţ internaţional din Statele Unite (USITC) să emită o interdicţie la import pentru pantofii care încalcă marca sau design-urile sale înregistrate, scrie Agerpres.ro.

"Cred că prin această acţiune vor să transmită un mesaj de avertisment către o parte din marii retaileri", spune Leah Evert-Burks, editor şef al publicaţiei The Brand Protection Professional.

Anterior, Crocs a dat publicităţii ultimele sale rezultate trimestriale care au depăşit estimările analiştilor. În trimestrul al doilea, vânzările Crocs în cele două Americi au urcat la 405,7 milioane de dolari, adică mai mult de 60% din veniturile totale înregistrate de Crocs în trimestrul respectiv.

Înfiinţată în 2002 de trei prieteni din facultate, firma Crocs Inc. a devenit populară în rândul asistentelor şi altor lucrători care trebuie să stea multe ore în picioare pentru ca ulterior să atragă atenţia pasionaţilor de modă şi celebrităţilor. Printre cei mai renumiţi clienţi ai Crocs Inc., companie care a derulat o ofertă publică iniţială în 2006, se numără fostul preşedinte George W. Bush şi actori precum Jack Nicholson, Whoopi Goldberg, John Cena, Shia LaBeouf, Jennifer Garner şi Sacha Baron Cohen.

Ultima campanie a celor de la Crocs i-a vizat în mod agresiv pe Millennials şi cei din Generaţia Z prin colaborări cu celebrităţi precum Justin Bieber, rapperi Bad Bunny şi Post Malone precum şi actriţa Drew Barrymore.

Eforturile făcute pentru construcţia brandului reprezintă unul dintre motivele pentru care Crocs Inc. merită să primească toate profiturile generate de pe urma vânzării produselor contrafăcute precum şi o decizie a tribunalului care să interzică altor companii să promoveze produse contrafăcute, susţine Crocs în plângerea de 108 pagini înaintată tribunalului din Denver. Alte acţiuni în justiţie au fost înaintate în Newark, New Jersey, Los Angeles şi Chicago.

Vânzarea pantofilor contrafăcuţi "are drept efect diluarea calităţii mărcii înregistrate Crocs şi de asemenea prejudiciază imaginea pe care consumatorii o asociază cu marca înregistrată Crocs", susţine producătorul.

Pe lângă acţiunile demarate de Crocs la tribunalele din SUA, la începutul acestei luni Comisia pentru comerţ internaţional din Statele Unite (USITC) a demarat şi ea o investigaţie pe baza unei plângeri formulate de Crocs potrivit căreia SUA trebuie să blocheze importurile de pantofi care copiază designul său.

"Dacă poţi să îi opreşti la graniţă ai făcut o treabă excelentă cu protejarea brandului tău", subliniază Evert-Burks.

Anul trecut Crocs s-a confruntat cu acelaşi provocări ca şi retailerii tradiţionali, închideri de magazine şi reducerea programului de funcţionare, în principal în al doilea trimestru din 2020. Însă compania a beneficiat de o creştere solidă a vânzărilor online. De exemplu, vânzările online în cele două Americi au crescut cu aproape 81% comparativ cu 2019. Însă chiar şi veniturile din vânzările de retail în cele două Americi au crescut cu 3,1%, în pofida închiderii magazinelor din cauza pandemiei. Vânzările record din 2020 au fost urmate de un prim trimestru spectaculos, astfel că firma a decis să îşi dubleze estimările privind creşterea vânzărilor în 2021 până la 40-50%, de la 20-25% cât estima anterior.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.