Companiile franceze, de la producătorii auto la cele din sectorul electronic, vor lucra împreună în viitorul apropiat pentru a îmbunătăţi şi a pune în ordine problemele lanţului de aprovizionare care afectează industria auto a ţării, a anunţat joi Ministerul de Finanţe de la Paris, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford, Renault, Volkswagen AG, Nissan Motor, Honda Motor, General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.
Cipurile sunt produse în principal în Asia.
Pandemia de COVID-19 a dus la creşterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice precum laptopuri şi telefoane astfel că producătorii se străduiescsă facă faţă cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de fosta administraţie Trump.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.