First Bank și-a încetat cu scandal activitatea în România: Clienții nu își mai pot accesa conturile

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 31-10-2025 13:19

Article thumbnail

Sursă foto: economica

First Bank a încetat oficial să mai existe în România începând cu 31 octombrie 2025, după fuziunea cu Intesa Sanpaolo Bank România, lăsând temporar mii de clienți fără acces la carduri și conturi. Migrarea tehnică a fondurilor și serviciilor va fi completă abia pe 3 noiembrie, perioadă în care plățile curente și retragerile de numerar sunt blocate.

Avizul BNR și Registrului Comerțului

Banca Naţională a României şi Registrul Comerţului şi-au dat avizul, iar operaţiunea urmează să devină efectivă din data de 3 noiembrie 2025, când migrarea tehnică a conturilor şi produselor va fi încheiată în sistemul practic al băncii italiene, scrie ziare.com

„Fuziunea va produce efecte începând cu data de 31 octombrie 2025, în baza aprobării prealabile din partea Băncii Naționale a României și a înregistrării la Registrul Comerțului”, anunţa într-un comunicat instituţia bancară la jumătatea lunii octombrie.

Perioada de tranziție și restricțiile temporare

Potrivit unor surse din piaţă, aprobarea Registrului Comerţului a fost comunicată pe 30 octombrie, astfel că, formal, din 31 octombrie First Bank a încetat să mai existe ca entitate distinctă. Perioada 31 octombrie–2 noiembrie este destinată operaţiunilor tehnice de migrare.

Clienţii au fost informaţi că 30 octombrie 2025 a fost ultima zi în care au putut utiliza produsele şi serviciile sub marca First Bank, iar instrucţiunile de tip Direct Debit cu scadenţă ulterioară acestei date nu vor mai putea fi onorate de vechea platformă.

Cardurile de credit vor deveni active începând cu 3 noiembrie

Utilizatorii au fost sfătuiţi să efectueze plăţile programate, să îşi achite obligaţiile restante şi să comunice noile IBAN-uri primite de la Intesa Sanpaolo Bank România angajatorilor şi partenerilor, pentru ca tranzacţiile să poată fi procesate începând cu data de 3 noiembrie 2025. Pe durata migraţiei, accesul la anumite servicii va fi restricţionat.

Cardurile de debit emise de Intesa Sanpaolo Bank România vor putea fi utilizate începând cu data de 31 octombrie 2025, „în limita soldului disponibil la finalul zilei de 30 octombrie 2025”, iar cardurile de credit vor deveni active începând cu 3 noiembrie 2025.

Accesul complet la fonduri, după finalizarea migrației

După finalizarea procesului, clienţii vor avea acces complet la fonduri şi la noile servicii de Internet şi Mobile Banking oferite de Intesa Sanpaolo Bank România.

Nemulțumiri mari în rândul clienților

Mii de clienți First Bank rămân blocați zile întregi fără acces la conturi și carduri, neputând face plăți curente sau retrageri, în timp ce banca nu oferă soluții temporare.

"Începând din data de 30 octombrie, banca a anulat toate cardurile și a blocat temporar accesul la conturi, anunțând că noul sistem va deveni funcțional abia luni, 3 noiembrie. Până atunci, clienții nu pot folosi cardurile, nu pot retrage numerar și nu pot accesa online conturile, ceea ce înseamnă că nu pot cumpăra alimente, nu pot face plăți curente și nu pot achita ratele bancare. Situația lasă mii de persoane și firme fără acces la propriile fonduri timp de mai multe zile, în condițiile în care banca nu a oferit soluții temporare."

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri