Forul conducător al Formulei 1 a modificat regulamentul maşinii de siguranţă (safety car) începând din acest sezon pentru a evita repetarea unui controverse care a izbucnit anul trecut la Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), în cursa decisivă pentru soarta titlului mondial la piloţi, transmite Reuters preluat de agerpres.
Federaţia Internaţională de Automobilism a precizat într-o ediţie revizuită a regulamentelor sportive pentru 2022 că ''toate'' va înlocui mai ambiguul ''orice'', în regula care precizează că toate maşinile depăşite cu un tur vor fi obligate să treacă în faţa maşinilor de la conducere, inclusiv a safety car-ului.
Masi a permis reluarea cursei şi ieşirea safety car-ului, fără ca toate maşinile să treacă de liderul cursei, ceea ce a permis un ultim tur de disputat, iar olandezul cu pneuri mai proaspete a profitat şi şi-a depăşit rivalul la titlul mondial.
Masi a fost înlocuit de doi oficiali, Niels Wittich şi Eduardo Freitas, care vor împărţi postul de director de cursă ca urmare a unei restructurări mai ample a procesului de arbitraj.
Cei doi vor fi asistaţi de Herbie Blash, care revine în rolul de consilier permanent, după ce în 2016 s-a retras din sportul automobilistic. El a fost anterior asistentul directorului de cursă Charlie Whiting.
Sezonul 2022 de Formula 1 debutează duminică 20 martie cu Marele Premiu al Bahrainului.