Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

FOTO - Analiză inedită a mesajelor de campanie. Asemănări izbitoare Ponta-Iliescu, Iohannis-Băsescu

campanie1

Imaginile şi mesajele prezidenţiabililor sunt analizate de Vlad Fiscutean, specialist în branding, comunicare integrată şi fondatorul paginii de facebook "Români celebri". Fiscutean este ambasador TEDx în Europa de Est şi în iulie 2011 a fost primul român invitat să vorbească la o conferinţă TED. Acesta identifică o serie de aspecte şi conotaţii inedite, dar şi asemănări Iliescu-Năstase-Geoană-Ponta sau Băsescu-Iohannis-Udrea.

"Partidele politice par constante în alegerea conceptelor, probabil pentru că nici publicul nu s-a schimbat prea mult. Aceasta constanţă a mesajului este foarte utilă pentru ei.

Am putea să spunem că PNL-ul acoperă zona oamenilor care îşi doresc o altă Romanie, “România ”, echipa Elenei Udrea-Băsescu (PMP) vorbeşte cu cei care simt că nimeni nu face nimic pentru ţară, “ pentru România” , iar PSD-ul vorbeşte cu un electorat care mai rulează profund modelele mentale învaţate în comunism, care îşi doreste omogenitate, protecţie. Mesajele PSD precum “România grânarul Europei”,”România are cea mai mare creştere economică din Europa”, se folosesc de vechile sloganuri de genul “Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie, Republica Socialistă România” învaţate de electoratul PSD în perioada comunistă şi adânc “imprimate” în minte, existenţa unei nevoi de a gândi în termini de prieten/duşman, alb/negru, învaţată în comunism când comunismul era bun şi capitalismul rău.

In 2009, PNL-ul folosea ideea de “România bunului simţ”, in 2014 campania lui Klaus Iohannis foloseşte “România lucrului bine făcut”.

In 2004, Traian Băsescu folosea “Să trăiţi bine!”, în 2009 “Băsescu pentru România”, în 2014 campania Elenei Udrea foloseşte “Bună pentru România”.

In 2001, PSD-ul folosea “Aproape de oameni. Impreună cu ei”, în 2004 “Mergem înainte împreună”/”Adrian Năstase Preşedinte”, în 2009 “Invingem împreună”/”Mircea Geoana Preşedinte”, în 2014 campania lui Victor Ponta se bazează pe “Preşedintele care uneşte”/”Victor Ponta Preşedinte”", spune Vlad Fiscutean, într-un interviu pentru activenews.ro.

content-image

content-image

content-image

content-image

content-image

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.