Un tren a deraiat între Apața și Racoș, pe Coridorul Rin-Dunăre. Traficul poate fi reluat doar de luni, iar asociația Pro Infrastructură trag atenția că sistemul feroviar românesc este puternic neglijat. Activiștii din asociație îl avertizează în acest sens pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Trei ani cu Grindeanu: lipsă cronică de întreținere a căii ferate.
Cel mai prestigios tren romanesc, internaționalul de Viena, a deraiat azi pe cea mai importantă cale ferată a țării, Coridorul Rin-Dunăre, între Apața și Racoș.
Linia, aflată într-o stare jalnică, pe care se circulă cu 30 km/h, a fost distrusă de vagonul deraiat, iar traficul va putea fi reluat abia luni. Câțiva kilometri mai încolo Uniunea Europeană pompează miliarde de euro în modernizare. Dar traseul pe la Rupea va rămâne mulți ani principalul coridor de transport până la finalizarea tunelurilor "europene", adică încă vreo 5 ani (sperăm nu mai mult)”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
„De la un ministru care stă de (aproape) 3 ani în serviciul public, avem așteptări mult mai mari decât lăudatul cu autostrăzi. Cum e posibil domnule Grindeanu ca pe principalul coridor feroviar al României trenul să se târască și să riscăm să nu supraviețuiască vagoanele unui tren internațional care bat mii de kilometri zilnic prin alte țări?
Domnule Grindeanu, domnilor politicieni, privând rețeaua feroviară de fonduri pentru întreținere puneți de fapt umărul la un accident cu tren de călători cu zeci de victime. Poate atunci vă veți trezi. Azi trenul a rupt traversele de pe un podeț. Dacă distrugea de tot podețul și cădea vagonul?!
Ca să fim foarte clari: zona unde a avut loc deraierea NU se află în șantierul de modernizare. Ba mai mult, CFR SA a proiectat stația Racoș cu ieșire pe 4 fire pentru a se putea merge spre Cața pe linie dublă atât prin noul tunel de 5 km, cât și pe traseul actual prind Rupea, menținând așadar o variantă de rezervă pentru eventualele închideri ale tunelului.
La fel se va menține și actuala linie dublă Racoș-Augustin-Apața. Era deci datoria ministerului condus de Grindeanu, atât pe termen scurt cât și pe termen lung, să asigure măcar un fir decent pe ruta Cața-Rupea-Racoș.
Domnule ministru Grindeanu, lăsați lauda și pozele cu autostrăzile care merg și URGENTAȚI ce trebuie făcut pe rețeaua feroviară”, a concluzionat asociația.
„Războiul” Asociației cu ministrul Grindeanu
Cei de la Pro Infrastructură au o „istorie” îndelungată în a critica felul în care Sorin Grindeanu conduce ministerul Transporturilor. Grindeanu îi acuza în aprilie 2024 pe cei de la Pro Infastructura. Ministrul spunea că are informaţii conform cărora Asociaţia Pro Infrastructura, care urmăreşte şi are ieşiri publice cu privire la proiectele derulate de Ministerul Transporturilor, primeşte fonduri de la unele companii care lucrează pe şantierele din România. Grindeanu admite că acest lucru ”nu este ilegal”, dar este de părere că asociaţia ”probabil se uită mai atent la unii decât la alţii” (pe larg despre acest scandal, aici).
Comentează