Un producător de bere fondat în San Francisco în 1896, care se promovează ca fiind "primul" producător de bere artizanală din America, își închide porțile.
Anchor Brewing Company a anunțat că va înceta operațiunile și va lichida afacerea, invocând anii de scădere a vânzărilor.
Gigantul japonez al berii Sapporo, care a cumpărat Anchor în 2017, a declarat că eforturile de a revigora brandul au eșuat.
Acesta fusese supranumit "nașul" renașterii berii artizanale din America.
"Aceasta a fost o decizie extrem de dificilă", a declarat purtătorul de cuvânt al Anchor Brewing, Sam Singer.
"Recunoaștem importanța și semnificația istorică a Anchor pentru San Francisco și pentru industria berii artizanale, dar impactul pandemiei, inflația, în special în San Francisco, și o piață extrem de competitivă, nu au lăsat companiei altă opțiune decât să ia această decizie tristă de a înceta operațiunile", a spus el.
America a fost cândva dominată de giganți ai industriei berii, precum Miller și Anheuser-Busch. Dar numărul producătorilor de bere independenți a explodat începând cu anii 1980.
Anchor, cu rădăcinile sale în Goana după aur, a fost un pionier al acestei tendințe, sporindu-și profilul dincolo de San Francisco în anii 1970 și 1980, cu sprijinul unui moștenitor al averii de electrocasnice Maytag și o apariție cu Arnold Schwarzenegger în drama de televiziune "The Streets of San Francisco".
Într-un profil al companiei din 2017, site-ul de specialitate Eater a relatat că aceasta era cunoscută pentru că oferea o "alternativă spumoasă, malțoasă și oarecum dulce-amăruie la pilsner-urile apoase" care au dominat mult timp piața.
Pandemia a ucis afacerea
Această aromă a fost înrădăcinată în stilul de preparare a berii cu aburi, pe care Eater l-a prezentat ca fiind unul dintre puținele native din SUA.
Dar marca, care a realizat multe dintre vânzările sale către baruri și restaurante, a avut probleme mai recent.
Anul trecut a realizat o cifră de afaceri de 10 milioane de dolari, în scădere de la 12 milioane de dolari în anul precedent, potrivit Sapporo, care a cumpărat compania pentru 85 de milioane de dolari în 2017, în încercarea de a-și extinde prezența pe piața americană a berii.
Sapporo a declarat că a încercat să revigoreze vânzările prin reînnoirea produselor și prin alte investiții, dar nu a putut depăși lovitura dată afacerii de pandemie.
"Anchor a fost afectată în mod semnificativ de impactul noului coronavirus, iar acest impact a fost deosebit de prelungit în zona San Francisco. Ca urmare, vânzările Anchor au scăzut semnificativ", a declarat Sapporo, avertizând investitorii că va suporta o pierdere de 6 miliarde de yeni (43 milioane de dolari) în urma acestei decizii.
Berile artizanale au reprezentat puțin peste 13% din berile vândute în SUA anul trecut și aproximativ un sfert din vânzări în valoare, potrivit Asociației Berarii.
Însă industria berii a fost supusă la presiuni, pe măsură ce cocktailurile preambalate câștigă popularitate.
Numărul berilor vândute în SUA anul trecut s-a scufundat cu 3%, a precizat Asociația Berarii. La berarii mici și independenți, volumul vânzărilor a fost aproximativ stabil.
Anchor, care a dat un preaviz de 60 de zile celor aproximativ 60 de angajați ai săi, a declarat că a încercat în mod repetat să găsească un cumpărător în ultimii ani și că încă mai speră că va exista unul în timpul procesului de lichidare.
Aceasta a declarat că a încetat să mai producă bere, dar va continua să își ambaleze și să își distribuie sticlele în California până la sfârșitul lunii iulie. De asemenea, pub-ul său local va rămâne deschis temporar pentru a vinde stocurile rămase.