Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

FOTO - DOCUMENTUL care l-a enervat pe Liviu Dragnea: Mi-a venit la partid. Este DISCRIMINARE!

liviu_dragnea_condamnat_in_dosarul_referendumului[1]

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a explicat că a primit un document la partid care l-a revoltat extrem de tare. Este vorba despre un document care arată că firmele de asigurări din străinătate au preluat controlul asupra celor din România și îi discriminează pe transportatorii români, cu intenția de a-i scoate de pe piață.

content-image

content-image

"Câteva de informaţii care sunt destul relevante: În 2015 industria asigurărilor s-a apropiat de vârful istoric atins în 2008, adică valoarea primelor brute subscrise a fost de circa 8,75 miliarde de lei, cu 8.2 % mai mare decât în 2014. Adică o sumă foarte mare. La 31 decembrie 2015, cota de capital străin în societăţile de asigurare era de 89,5 %, adică aproape 90 %. Capitalul românesc numai 10 %.

Deci vedem de la prima informaţie - firmele româneşti de asigurări au fost puţin date la o parte din piaţă. Acuma o minimă analiză cu câteva exemple despre cum se plătesc, care sunt preţurile acestor firme de asigurări în funcţie de capital. Firme de transport cu capital românesc, firme de transport cu capital străin. O firmă , un transportator român, pentru clasa auto B 0 nu-i dau numele firmei, plăteşte o ăprimă de asigurare pe camion de 10.485 de lei, adică aproape 105 milioane de lei, pentru un număr de 60 de poliţe. Pentru o situaţie aproape similară un alt transportator străin, pentru 68 de poliţe, deci aproape la fel, plăteşte 3.937 de lei, deci 105 milioane transportator român, 39 de milioane transportatorul străin. Un transportator român mai micuţ pentru a fi ajutat să existe în continuare, plăteşte o primă de 250 de milioane de lei.

Exemplele pot continua. Am primit aceste informaţii printr-un document pe care l-am primit la partid şi înţeleg că acel document a fost trimis în mai multe locuri Sunt absolut convins că din sistemul respectiv, din ASF sau din zona ASF-ului unii oameni care încă mai gândesc româeşte, revoltaţi de această situaţie, au trimis acest document pentru ca totuşi cineva să ceară instituţiilor abilitate,respectiv ASF, Consiliul Concurenţei, chiar şi ANAF, să investigheze aceste cazuri şi să le prezinte tuturor. Este mult prea multă confidenţialitae într-un domeniu în care se vede cu ochiul liber că firmele de asigurări româneşti au fost scoate de pe piaţă, închise sau s-au luat alte măsuri, iar transportatorii români nu că sunt dezavantajaţi, sunt supuşi unii program ca încet, încet să dispară şi ei. Sunt din ce în ce mai mulţi transportatori care îşi fac firmele în străinătate pentru a putea beneficia de prime de asigurare mai mici pe care să le poată suporta. Am vorbit cu colegii mei ca, în zilele următoare, rapid să aibă o întâlnire în comisiile de specialitate ale parlamentului cu conducerea ASF, care trebuie să dea explicaţii serioase şi îi avertizez să nu ia în glumă această întâlnire, cu Consiliul Concurenţei şi cu cei de la ANAF, să vedem dacă ANAF-ul a fost interesat pe lângă marile controale pe care le fac, în special la firmele româneşti mici şi mijlocii, dacă a fost interesat cum s-au mişcat banii din aceste firme de asigurări. Că poate totul e în regulă, Dar, din ce în ce mai mulţi români vrem să ştim lucrul ăsta”, a explicat Liviu Dragnea.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.