« Ca să poţi primi în condiţii bune o sută de milioane de turişti străini pe an e nevoie de locuri de cazare şi de infrastructuri de caliatet şi în îndeajuns de multe ». O spune Laurent Fabius în deschiderea primei ediţii a conferinţei turismului care are loc la Paris în aceste zile. Pentru a reuşi pariul, ministrul francez de externe şi al turismului se va sprijini pe Casa de Economii şi Consemnaţiuni – varianta franceză a CECului, numită « Caisse des dépôts et consignations ». Instituţia va gestiona o jumătate din bani, adică 500 de milioane de euro, din care 150 de milioane de fonduri proprii. Ideea este de a finanţa cu prioritate renovarea vechilor construcţii dar şi de a construi noi hoteluri, mai ales în staţiunile montane şi cele de pe litoral.
Cu 84 de milioane de turişti primiţi în 2014, Franţa este déjà prima destinaţie turistică din lume dar de abia a treia în termeni de reţete, în spatele americanilor şi a spaniolilor. Turismul, care reprezintă totuşi 7,5 procente din PIBul Franţei, a fost ridicat la rang de « cauză naţională » de preşedintele François Hollande. Seful statului mizează pe acest sector ca să dopeze creşterea economică - atonă în Hexagon – dar şi pentru a combate şomajul care atinge culmi record.
Totodată, Franţa trebuie să ia în seamă tot mai mult şi concurenţa crescândă a unor ţări emergente precum China, India sau statele Americii latine care seduc şi ele tot mai mulţi turişti. Din cifrele Organizaţiei mondiale a turismului, între 2010 şi 2030 numărul de străini care vor alege destinaţii emergente va creşte cu 4 la sută pe an, adică de două ori mai repede decât în ţările zise dezvoltate. « Această concurenţă trebuie să ne incite să facem eforturi şi mai mari dacă vrem ca Franţa să rămână prima destinaţie mondială » spune Laurent Fabius. Cum însă tot mai mulţi turişti încearcă să evite parcursurile « clasice », trebuie să li se ofere alternative. Pe scurt, a vizita Parisul şi Coasta de Azur e foarte bine dar şi mai bine ar fi ca tot teritoriul hexagonal să fie mai atractiv şi vizitat de cât mai multă lume.
Pe lângă revigorarea infrastructurilor hoteliere, culturale şi termale, sectorul turismului va beneficia şi de un nou portal www.france.fr dedicat exclusiv promovării destinaţiei « Franţa » pe internet, scrie rfi.ro. Mijloacele digitale, informatice, vor deveni o prioritate şi ele în planul dezvoltare fiind tot mai des utilizate de turişti. In fine, eliberarea vizelor va fi şi ea simplificată iar în Invăţământul superior se va creea anul viitor o secţie specializată în cercetarea în sectorul turismului.