Francezii care fac naveta din Creteil, o suburbie a Parisului, vor avea la dispoziţie începând din 2025 o nouă modalitate pentru a ajunge la serviciu: prima linie de telegondolă din capitala Franţei, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
În cursul acestei săptămâni, proiectul, denumit Cable A, a trecut de faza studiului de fezabilitate. Acoperind o distanţă de 4,5 kilometri şi cu cinci staţii de-a lungul traseului, linia de telegondolă va lega mai multe cartiere aglomerate din suburbiile din sud-estul Parisului de punctul final al liniei 8 de metrou. Cable A promite să scurteze durata călătoriilor dintre Creteil şi centrul Parisului, precum şi o conexiune mai uşoară la reţeaua de şcoli, universităţi, spitale, birouri şi clădiri publice răspândite de-a lungul zonei.
Propusă pentru prima dată în 2008, promotorii susţin că este nevoie de această telegondolă, deoarece liniile de transport public convenţional ar fi complicate şi scumpe în această regiune care este traversată de mai multe autostrăzi, o linie de tren de mare viteză şi un mare depou feroviar. Amplasarea unei linii de tramvai ar necesita lucrări complicate, sub forma unor poduri şi tunele. În schimb, o linie de telegondolă poate trece deasupra acestor obstacole, iar necesarul de teren este redus, exceptând locul unde vor fi amplasate staţiile. O telegondolă are nevoie de spaţiu doar pentru pilonii care susţin cablurile, iar astfel costurile proiectului ar putea fi menţinute la 132 milioane de euro. În plus, faptul că telegondola funcţionează pe bază de curent ar reduce poluarea şi deoarece ar facilita accesul navetiştilor spre zona centrală a Parisului ar ajuta la eliminarea automobilelor de pe străzi.
Cu toate acestea, propunerea a fost mult timp întârziată de controversele pentru alte proiecte de telegondole. Cable A s-a lovit de opoziţia localnicilor de pe traseu care se tem că intimitatea lor va fi compromisă de pasagerii telegondolei, iar liniştea lor va avea de suferit de pe urma zgomotului şi luminii gondolelor. Ca răspuns la aceste îngrijorări, a fost propusă o soluţie tehnologică potrivit căreia geamurile gondolelor vor deveni opace atunci când vehiculul trece prin apropierea unor locuinţe. Această soluţie este utilizată deja de telegondola urbană din Brest, un oraş din vestul Franţei, unde geamurile devin opace în mod automat atunci când gondolele se apropie de o zonă de locuinţe.
Având în vedere traseul său scurt şi amplasarea într-o zonă suburbană, este puţin probabil ca telegondola din Paris să devină la fel de celebră precum cele faimoase din Medellin, Colombia sau La Paz, Bolivia. Însă misiunea sa simplă ar urma să îi permită să evite planificarea confuză care a afectat un proiect similar din Londra, Thames Emirates Air Line, care şi-a propus să fie atât o atracţie turistică, dar şi o legătură de tranzit, iar la final nu a reuşit să atingă niciunul din aceste obiective. Şi mai important, Cable A ar putea să fie doar prima din cele cinci linii de telegondole avute în vedere pentru regiunea din jurul Parisului, chiar dacă niciunul din celelalte proiecte nu a ajuns într-o fază atât de avansată precum Cable A.
Francezii vor construi prima linie de telegondolă din Paris
Explorează subiectul
Articole Similare

454
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
454

1.951
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
1.951

1.199
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.199

43
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
43

47
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
47

4.059
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.059

1.368
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.368

873
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
873

118
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
118

65
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
65

3.229
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.229

10.248
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.248

1.177
Gaura de la buget se adâncește: Deficitul bugetar a urcat la 4,54% din PIB
1.177
Comentează