Gazul natural comprimat și biogazul: soluții pentru reducerea emisiilor de CO2 în transport

Autor: Alecsandru Ionescu

Publicat: 25-10-2023

Actualizat: 25-10-2023

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Gazul natural comprimat (CNG) şi în special biogazul vor rămâne, pentru o perioadă lungă de timp, o soluţie de tranziţie către reducerea emisiilor de dioxid de carbon, a declarat miercuri directorul general al companiei de transport Blue River, Alexandru Păun, la o conferinţă de specialitate.

"Credem că gazul natural comprimat şi în special biogazul vor rămâne pentru o perioadă lungă de timp o soluţie de tranziţie către reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Din punctul meu de vedere, pentru a ajunge la zero emisii de dioxid de carbon, ar trebui să ne întoarcem la căruţă - cred că niciunul dintre noi nu îşi doreşte lucrul acesta. Şi atunci trebuie să facem în aşa fel încât să lucrăm cu ce avem în prezent. Gazul natural comprimat ne-a dovedit că poate fi utilizat pe distanţe lungi, fără niciun fel de problemă. Noi avem camioane care au parcurs 30.000 km într-o lună, în iunie sau iulie 2020", a menţionat Alexandru Păun.

El a precizat că gazul natural comprimat reduce cu 90% particulele în suspensie (PM 2,5, PM 10, n.r.), iar emisiilor de NOx (emisiile de oxizi de azot, n.r.) cu 53%, potrivit Agerpres.

"Am făcut o experienţă. Dacă vom sta într-o hală cu un camion diesel, cu motorul pornit, după o perioadă foarte scurtă de timp vom dori să ieşim afară, deoarece nu putem să mai respirăm. Cu un camion cu gaz natural comprimat într-o hală am putut să respir la ţeava de eşapament al camionului. Trebuie să stai doar un pic mai departe, să nu te frigă foarte tare, pentru că arderile sunt un pic mai puternice la camioanele cu gaz natural comprimat, dar poţi respira - şi am putut să stau în acea hală foarte mult timp. Deci, tehnologia este matură. Gazul natural comprimat a dovedit de-a lungul timpului că este o soluţie, un combustibil alternativ pe care te poţi baza", a mai spus Alexandru Păun.

În opinia sa, "electricul, cel puţin pentru moment şi pentru perioada următoare, un timp scurt şi mediu", nu va putea face faţă distanţelor lungi.

"Poate fi utilizat cu succes - şi asta facem noi astăzi, pe distribuţie locală şi regională. Sunt producători care prezintă ca alternativă unele camioane pe distanţe lungi, dar infrastructura este inexistentă", a adăugat Păun.

Asociaţia Gazului Natural pentru Vehicule împreună cu partenerii Scania şi Iveco au marcat inaugurarea primei reţele de staţii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) din ţara noastră prin evenimentul "Energie de Tranziţie".

"Zece staţii de alimentare cu gaz natural comprimat au fost deschise pe coridorul Arad - Constanţa, unul dintre cele mai tranzitate trasee rutiere din România, în urma unei investiţii de 6,5 milioane de euro. Obiectivul Asociaţiei Gazului Natural pentru Vehicule este să ajungă la cincizeci de staţii funcţionale, până în 2030, pentru creşterea sustenabilă a transporturilor din România şi reducerea poluării în marile aglomerări urbane", au menţionat organizatorii conferinţei.

Potrivit sursei citate, cei mai mari jucători din piaţa transportului comercial, Scania şi Iveco, au în oferta lor o gamă de vehicule alimentate cu CNG, atât pentru transportul urban şi regional de marfă, cât şi pentru transportul frigorific, hooklift, colectarea deşeurilor sau transportul containerelor BDF.

Asociaţia Gazului Natural pentru Vehicule - NGVA România sprijină dezvoltarea pieţei gazului natural comprimat (CNG) drept combustibil alternativ pentru sectorul transporturilor.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri