Retailerii germani au încheiat prima jumătate a anului 2022 cu cea mai puternică scădere a vânzărilor de la an la an din ultimele aproape trei decenii, în condițiile în care inflația, războiul din Ucraina și pandemia de coronavirus își pun amprenta, scrie Reuters.
Vânzările cu amănuntul din iunie au scăzut cu 8,8% în termeni reali față de aceeași lună a anului trecut, cea mai mare scădere de la începutul seriei cronologice, în 1994, a precizat Oficiul Federal de Statistică.
Analiștii intervievați de Reuters prevăzuseră o scădere de 8,0%.
De asemenea, vânzările cu amănuntul au scăzut în mod neașteptat față de luna precedentă, cu 1,6% în termeni reali, față de previziunile analiștilor, care estimau o creștere de 0,2% într-un sondaj Reuters, conform Mediafax.
Vânzările cu amănuntul de produse alimentare, în special, au înregistrat o scădere de 1,6% în termeni reali față de luna precedentă, din cauza prețurilor mai mari la produsele alimentare și unei creșteri a vânzărilor în restaurante, potrivit biroului.