Grupul auto francez Renault SA intenţionează să elimine alte 2.000 de locuri de muncă chiar dacă va produce nouă modele noi la uzinele din Franţa, în condiţiile în care proprietarul Dacia îşi restructurează operaţiunile din Franţa şi trece la vehiculele electrice, transmite Bloomberg.
Într-un comunicat de presă difuzat joi, Renault a anunţat că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022-2024. În aceeaşi perioadă însă, grupul va recruta 2.500 de angajaţi, inclusiv specialişti în analiza datelor şi producţia de baterii.
Având în vedere că statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, directorul general Luca de Meo trebuie să fie foarte atent cu eforturile sale de relansare a companiei. Anul trecut, Renault anunţa că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi reducerea capacităţii de producţie cu aproximativ o cincime.
Chiar dacă Renault intenţionează să crească numărul de angajaţi din Franţa care vor fi disponibilizaţi, în paralel constructorul auto are de gând să producă nouă modele noi la uzinele franceze în jurul anului 2025, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice ce vor fi asamblate la un hub de producţie din nordul Franţei. Printre cele nouă modele se numără noul Megane, Renault 5 şi Kangoo, precum şi un SUV şi un alt model pentru care nu a oferit alte informaţii.
Însă aceste planuri de producţie depind de ajungerea la un acord cu sindicatele. Ca o recunoaştere a presiunilor la care este supus pentru a păstra locurile de muncă acasă, Renault a subliniat că Franţa este "un important centru strategic şi industrial".
Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrat anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-au perturbat producţia în ultimele luni şi au impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Gigantul Renault continuă planul de restructurare: 2000 de oameni vor rămâne fără locuri de muncă
Explorează subiectul
Articole Similare

2
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
2

47
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
47

24
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
24

1.084
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.084

69
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
69

1.662
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.662

2.052
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.052

4.975
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
4.975

94
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
94

98
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
98

5.307
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
5.307

35
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
35

204
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
204


















Comentează