Proiectul de ordin privind temele pentru acasă, scos la lumină pe 19 noiembrie de Ministerul Educației, a reușit performanța să abunde în greșeli de ortografie și punctuație, de parcă textul ar fi fost redactat de un elev corigent la limba română. Abia pe 21 noiembrie, Ministerul a reîncărcat varianta „cu temele făcute”.
Piesa de rezistență se află în articolul 2, alineatul 1, unde scrie negru pe alb: „Tema obligatorie, are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevi clasei”.
Între o virgulă strecurată între subiect și predicat, încă una rătăcită prin propoziție și un „elevi” care pare să fi pierdut un „i” pe drum, textul arată mai mult a ciornă decât a act oficial.
Foto: captură ordin de ministru - eBihoreanul
Ministrul Educației, Daniel David, aflat la Oradea într-o conferință de presă, a recunoscut fără ezitări problemele, după ce reporterii i-au pus pe birou o versiune tipărită a documentului: „Așa este, știu despre ce e vorba. Am luat măsuri și au primit avertisment cei care au redactat acel text. Eu știu că s-a corectat”.
Când a fost întrebat dacă greșelile reflectă nivelul profesional al celor din Minister, ministrul a dat vina pe traseul intern al documentului, explicând că acesta circulă „în cabinetul ministrului din punct de vedere administrativ” și a repetat că persoanele responsabile au primit avertisment.
Greșelile persistă, ministrul verifică telefonul
eBihoreanul.ro remarcă însă că, deși ministrul era convins că s-au făcut corecturile, unele erori încă erau în document în momentul conferinței, joi după-amiază, 20 noiembrie.
Aparent surprins, Daniel David a verificat imediat telefonul, probabil cu gândul că un SMS hotărât ar putea rezolva mai repede cratimele și virgulele rebele.
În cele din urmă, vineri, 21 noiembrie, Ministerul a încărcat din nou proiectul, de această dată într-o formă care este în sfârșit corectă.






























Comentează