Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Grupul care operează KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România estimează vânzări de 669,7 milioane lei în 2020

twitter.com
KFC

Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), anunţă o nouă prognoză îmbunătăţită privind bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2020, faţă de estimarea iniţială din mai 2020, ca urmare a măsurilor adoptate ca răspuns la pandemia COVID-19 şi a restricţiilor impuse de autorităţi privind activitatea restaurantelor. Astfel, grupul estimează vânzări în restaurante de 669,7 milioane lei, faţă de 537 milioane lei cât au fost iniţial estimate în mai, şi cu 29,9% în scădere faţă de rezultatul anului 2019 când s-au ridicat la 954,7 milioane lei, notează news.ro.

”Sphera Franchise Group, deţinătorul companiilor care operează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, anunţă prognoze ale bugetului de venituri şi cheltuieli pentru 2020 mult îmbunătăţite faţă de estimarea iniţială din mai 2020, ca urmare a măsurilor adoptate ca răspuns la pandemia COVID-19 şi a restricţiilor impuse de autorităţi privind activitatea restaurantelor”, arată grupul.

Astfel, dacă EBITDA iniţială fusese estimată având o pierdere de 11,3 milioane lei, în scădere cu 111,7% faţă de 96 milioane lei, valoarea înregistrată în 2019, prognozele actualizate indică o evoluţie poziţivă la 26,5 milioane lei, în scădere cu numai 72,4% faţă de rezultatul anului 2019.

Vânzările prognozate acum sunt de 669,7 milioane lei, faţă de 537 milioane lei cât au fost iniţial estimate în mai, şi cu 29,9% în scădere faţă de rezultatul anului 2019 când acestea au înregistrat 954,7 milioane lei. Prognoza privind marja brută din restaurante înregistrează o evoluţie pozitivă de la 353,8 milioane lei din bugetul iniţial, la 448 milioane lei, în timp ce prognoza privind profitul din exploatare se dublează faţă de estimarea din luna mai de la 34,3 milioane lei la 72,7 milioane lei.

Totodată, fluxul de numerar securizat de companie este unul solid, arată compania. Astfel, la 30 iunie 2020, numerarul consolidat şi echivalentele de numerar ale grupului atingeau 80,906 milioane lei.

„A fost o perioadă extrem de dificilă, plină de incertitudini pentru industria HoReCa, unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie. Prognozele actuale cu mult îmbunătăţite faţă de estimările iniţiale, arată efortul depus de conducerea companiei pentru minimizarea impactului asupra rezultatelor financiare şi totodată responsabilitatea faţă de acţionari, clienţi şi angajaţi,” a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

Noul buget prognozat reflectă evoluţia pozitivă a companiei de la ridicarea stării de urgenţă în România, piaţa principală a activităţii grupului de francize Sphera, precum şi în Italia, precizează gupul într-un raport transmis BVB.

”Sphera a reuşit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery şi Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru şi Pizza Hut Delivery. Grupul a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online în toate pieţele pe care este activ, pe lângă canalele proprii de vânzări online. Totodată, costurile şi meniurile au fost optimizate, fluxurile de clienţi şi de producţie au fost analizate şi reorganizate”, spun reprezentanţii grupului.

Compania a continuat, de asemenea, să implementeze planul pentru deschiderea de noi restaurante, precum şi să identifice noi locaţii pentru extinderi viitoare.

”Reacţia rapidă şi adoptarea modelului de business la noua realitate au ajutat grupul să-şi maximizeze performanţa”, adaugă ei.

Compania va publica rezultatele pentru trimestrul 3 2020 în data de 12 noiembrie 2020.

Compania a avut pierderi de 22,36 milioane lei în primul semestru, de la un profit net de 18,09 milioane lei în perioada similară din 2019.

Vânzările în restaurante s-au ridicat la 304,58 milioane lei, mai mici cu 31,6% faţă de primele şase luni din 2019.

La 30 iunie 2020, grupul avea 148 de restaurante active, dintre care 79 de locaţii KFC, 21 de restaurante Pizza Hut, 21 Pizza Hut Delivery şi 10 locaţii Taco Bell în România, 16 restaurante KFC în Italia şi un restaurant KFC în Republica Moldova.

La 30 iunie 2020, Sphera Franchise Group avea un număr de 5.003 de angajaţi.

Sphera Franchise Group este o companie holding ce reuneşte branduri precum KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.

KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell sunt operate în sistem de franciză de către companiile deţinute de Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de restaurante din sectorul restaurantelor cu servicii complete din România.

Sphera Franchise Group a fost înfiinţată pe 16 mai 2017. Acţiunile companiei au intrat la tranzacţionare pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti pe 9 noiembrie 2017.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.