Grupul Orbico, deţinut de Branko Roglic, unul dintre cei mai mari antreprenori din Croaţia, va prelua pachetul majoritar de acţiuni al Interbrands Marketing & Distribution, de la grupul Holson din Cipru, în spatele căruia se află acţionari libanezi, scrie presa croată, potrivit ZF.
Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită. Orbico va deveni acţionarul unic al companiei Interbrands Marketing & Distribution în mai multe etape, iar procesul de preluare intergrală se va termina în maximum trei ani, conform sursei citate.
Interbrands Marketing & Distribution este cel mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie din România, în 2017 (ultimele date disponibile) având afaceri de 856 de milioane de lei (peste 187 de milioane de euro), în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent.
Interbrands Marketing & Distribution şi-a început activitatea în 1993, atunci când a făcut un parteneriat cu Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum. Ulterior, compania s-a dezvoltat, având în prezent parteneri precum British American Tobacco (BAT), Henkel, Nestlé, 3M sau Philip Morris, conform celor mai recente date.