Grup Feroviar Român (GFR) a anunțat că va contesta amenda de 3,49 milioane de lei aplicată de Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF).
”Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, a sancţionat Grup Feroviar Român cu 3,49 milioane lei pentru că nu a respectat măsurile impuse de organismul naţional de reglementare şi nu a permis accesul tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le operează în staţia CF Palas din zona Portului Constanţa”, a informat luni autoritatea de concurenţă.
„Constatăm cu regret că sancțiunea venită din partea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, are ca obiect o speță veche, care de la momentul semnalării și până în prezent a fost soluționată de Grup Feroviar Român.
În urma demersurilor noastre, care au urmat cu strictețe procedura legală de obținere a autorizației de exploatare și timpii de soluționare prevăzuți de aceasta, CFR Marfă are în prezent access pe LFI PALAS, pentru liniile 8-13.
Din această perspectivă, considerăm că amenda aplicată nu are corespondent real și ne exprimăm dezamăgirea față de faptul că aceasta ar putea imobiliza fonduri destinate unor viitoare investiții.
Având în vedere toate aceste aspecte, Grup Feroviar Român va contesta amenda, va cere suspendarea plății acesteia și va continua să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă”.
CNSDF, a decis, în octombrie 2023, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA (GFR) şi Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiţii echitabile, nediscriminatorii şi transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii din staţia CF Palas şi la serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
Mai mult, GFR trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din staţia CF Palas, a serviciilor oferite în cadrul acestor infrastructuri şi tarifele percepute, inclusiv informaţii privind procedura de coordonare şi criteriile de prioritizare, pentru maximizarea capacităţii disponibile.
De asemenea, compania trebuia să recalculeze şi să publice tarifele pentru serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
”GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, motiv pentru care a fost sancţionat. CNSDF va continua monitorizarea modului în care compania respectă legislaţia şi va aplica amenzi suplimentare în cazul în care GFR nu asigură acces nediscriminatoriu operatorilor de transport feroviar”, mai arăta Consiliul Concurenţei.
Comentează