Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Grupului feroviar Grampet pe cai mari. Cum a reușit compania fondată de Gruia Stoica să fie singura din România care aleargă le Noul Drum al Mătăsii

Qmagazine
Gruia Stoica

Grupul feroviar Grampet este singura compania din România care a reușit să între în grupul select al celor care vor avea privilegiul să ducă marfă pe Noul Drum al Mătăsii. Toate celelalte țări integrate în ”Iniţiativa One Belt, One Road – Noul Drum al Mătăsii” participă la proiect sunt reprezentate la nivel statal, în timp ce România reprezintă o excepție - este reprezentată de Grampet, fondată de omul de afaceri Gruia Stoica. Acesta relatează într-un interviu pentru Qmagazine cum a reușit compania sa să intre în acest club select și ce anume înseamnă pentru România reușita sa deosebită.

Noul Drum al Mătăsii este unul dintre cele mai importante proiecte de transport și infrastructură din istorie. El conectează aproape 70 de țări, reprezentând aproximativ o treime din PIB-ul global şi 60% din populația globului.

Conturat pentru prima dată încă de acum cinci ani, acest proiect urmărește să lege continentele Africa, Asia şi Europa printr-o rețea eficientă de porturi, căi ferate, infrastructură rutieră și parcuri industriale.

Președintele Chinei Xi Jinping a reactivat Iniţiativa One Belt, One Road – Noul Drum al Mătăsii în 2017, în cadrul unui summit la Beijing, unde au participat liderii a 29 de țări. Cu această ocazie, a subliniat angajamentul masiv pe care îl are țara sa față de această inițiativă, anunțând investiții și finanțări de aproape 2.000 de miliarde de dolari.

Statul chinez şi-a asumat investiții masive în acest proiect, atât direct, cât și prin finanțarea proiectelor asumate de țările care se alătură inițiativei. Astfel, la momentul relansării (2017), se derulau proiecte în valoare de 1.000 miliarde de dolari, iar Banca de Dezvoltare a Chinei planificase finanțări de 900 miliarde de dolari pentru alte 900 de proiecte.

DETALII DE CULISE ȘI IMPORTANȚA STRATEGICĂ A PROIECTULUI - INTERVIU CU GRUIA STOICA, Proprietar al Grupului feroviar Grampet/

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.