Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Guvernul a extins termenului de completare a documentelor necesare participării la campania de informare publică în contextul Covid-19

Inquam Photos/ Octav Ganea
Guvernul Romaniei

Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaş, a afirmat că Guvernul a decis extinderea termenului de completare a documentelor necesare participării la campania de informare publică privitoare la situaţia generată de pandemia de COVID-19, întrucât din cei 376 de solicitanţi, persoane juridice, care au aplicat până la data limită impusă de Executiv, doar 30 de societăţi au reuşit să depună toate documentele necesare pentru a fi acceptate, potrivit Agerpres.

"Interesul manifestat pentru această campanie pe care o derulează Guvernul României a fost unul semnificativ. (...) Până în prezent, pe platforma media.gov.ro, de fapt până la data limită de aplicare, s-au înscris 376 de societăţi, de solicitanţi, practic de persoane juridice. Din păcate, doar un număr de aproximativ 30 de societăţi au reuşit să completeze toate solicitările care au fost impuse conform Ordonanţei 63 din 2020. Aşadar, avem un grad de eligibilitate în acest moment de sub 10%, lucru care ne-a determinat să adoptăm această nouă ordonanţă de urgenţă care extinde termenul de completare a documentelor necesare participării la campanie", a declarat Sabin Sărmaş, miercuri, la finalul şedinţei de Guvern.

El a explicat că, practic, "nu este o extindere a termenului de înscriere în campanie, ci doar extinderea termenului în care Autoritatea pentru Digitalizarea României va solicita fiecăruia dintre cei 376 de solicitanţi documente suplimentare care trebuie ataşate cererii, respectiv declaraţiei pe proprie răspundere pentru participarea în această campanie".

"Ca să vă dau un exemplu concret - unul dintre documentele care lipseşte în mod frecvent este certificatul de înregistrare emis de ONRC, certificat de înregistrare care era necesar în momentul aplicării pentru a identifica în mod precis, conform ordonanţei, un solicitant care participă la această campanie. V-am spus că sunt 376 de aplicanţi, fiecare dintre aceştia sau mulţi dintre ei au aplicat pe mai multe domenii, fiind o medie de peste două aplicaţii pentru fiecare societate. Aşadar, numărul de aplicaţii în sine este unul semnificativ", a precizat Sărmaş.

Citește și: Lovitură pentru Călin Popescu Tăriceanu! Decizie în urma atacului la Klaus Iohannis

În completare, şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, a insistat cu privire la importanţa derulării acestei campanii de informare publică.

"Aş vrea să insist asupra necesităţii adoptării unui astfel de act normativ şi asupra necesităţii derulării unei campanii de informare amplă la nivelul opiniei publice. Practic, după încetarea stării de urgenţă şi în situaţia de alertă, dar şi după încetarea acestei situaţii, se impune şi rămâne la dispoziţia autorităţilor ca instrument principal de combatere a răspândirii infecţiilor cu coronavirus gradul de conformare al populaţiei la recomandările autorităţilor publice. De aceea, în absenţa unei astfel de campanii de informare, de difuzare pe toate canalele media, astfel încât mesajul să ajungă la toată populaţia, nu doar pentru anumite canale, care sunt finanţate din surse publice, ci printr-o campanie contra cost pentru timpii de difuzare, astfel încât să asigurăm o răspândire largă a mesajelor necesare pentru limitarea răspândirii infecţiilor cu coronavirus, este necesară derularea acestei campanii", a spus Dancă.

El a adăugat că "procedura iniţială s-a modificat în urma solicitărilor transmise, care au reclamat nevoia de completare a documentaţiei depuse".

"Pentru a putea dispune şi pentru a încheia contractele de prestări servicii cu toate entităţile media, care şi-au manifestat intenţia de participare la această campanie, practic, se instituie un termen până la care aceste entităţi, care s-au înregistrat, conform Ordonanţei 63, pot furniza documentele suplimentare necesare. Cei care îndeplinesc deja condiţiile pentru încheierea contractelor vor putea încheia contractele imediat ce aceste condiţii sunt validate de către Autoritatea pentru Digitalizarea României şi transmise către Secretariatul General al Guvernului", a arătat el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.