Ministrul Finanțelor Publice, Dan Vîlceanu, a reușit să convingă transportatorii să renunțe la protestul uriaș pregătit pentru ziua de miercuri în Capitală. Organizațiile transportatorilor au primit promisiunea că Parlamentul va rezolva în cel mai scurt timp posibil situația diurnelor acordate șoferilor care efectuează curse în afara țării. Este vorba despre o impozitare care ar fi dus la scumpirea costurilor de transport și, implicit, la scumpirea produselor.
„Am avut o nouă întâlnire cu reprezentanții transportatorilor. Astăzi am avut o discuție cu reprezentanții COTAR și APTE 2002, iar în urmă cu câteva zile, pe 20 septembrie, cu liderii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
În urma discuțiilor de astăzi, organizaţiile şi asociaţiile patronale COTAR și APTE 2002, din domeniul transportului rutier, renunță la protestele pe care le anunțaseră ca urmare a problemelor create de lipsa unor clarificări ale regimului diurnei acordate șoferilor care efectuează transport în afara țării.
Situația lor se poate rezolva în Parlament, ca urmare a unei inițiative legislative care a fost înregistrată deja, prin care se clarifică regimul fiscal aplicat diurnelor. Sunt convins că Parlamentul va trata cu celeritate această speță și problema salariaților din transporturi va fi soluționată”, scrie Dan Vîlceanu pe Facebook.
Anterior, Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a anunțat că a încheiat în seara zilei de 28 septembrie 2021 discuțiile cu Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, pe tema interpretărilor ANAF în ceea ce privește impozitarea retroactivă a diurnelor.
„Urmare a întâlnirii din 28 septembrie 2021 care a avut loc la Ministerul Finanțelor, APTE 2002 a obținut promisiunea fermă a Ministerului Finanțelor că va corecta, prin Parlament, cel târziu până la jumătatea lunii noiembrie 2021, erorile de interpretare ale ANAF în ceea ce privește impozitarea diurnelor transportatorilor rutieri. În acest sens a fost publicată o propunere legislativă pentru anularea unor obligații fiscale, propunere despre care APTE 2002 a fost asigurată de Ministrul Finanțelor că are sprijinul întregului spectru politic și al domniei sale personal. O altfel de conduită ar fi condus la falimente în lanț în sectorul transporturilor rutiere și a celor conexe (care angajează peste 300.000 de salariați) și ar fi generat intempestiv o scumpire generalizată a bunurilor și serviciilor din România, urmare a majorării cu 15% a costurilor de operare ale transportatorilor români”, transmite APTE 2002.
Potrivit sursei citate, „printr-o așa numită 'recalificare' a regimului diurnelor ca fiind venituri salariale, începând cu primăvara acestui an, ANAF a stabilit obligații de plată și penalități în sarcina transportatorilor români, retroactiv pentru ultimii 5 ani, în contradicție cu legea și ignorând faptul că diurnele transportatorilor rutieri nu se impozitează în niciun stat al Uniunii Europene”, arată comunicatul transportatorilor.