Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informaÈ›ii È™i È™tiri
  • experienÈ›a premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi È™tiri, exclusivități È™i breaking news
DESCARCÄ‚ APLICAÈšIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Haos în Filipine, în prima zi din an. O pană uriaşă de curent a afectat controlul traficului aerian pe cel mai mare aeroport al ţării

pinoyfactsandtrivia.wordpress.com
filipine

Prima zi a anului a a dus haos în Filipine, după ce o pană uriaşă de curent a afectat controlul traficului aerian pe cel mai mare aeroport al ţării, perturbând peste 350 de zboruri şi lăsând zeci de mii de călători blocaţi în acest punct nodal al călătoriilor în Asia de Sud-Est, relatează CNN, citat de news.ro.

Aeroportul Internaţional Ninoy Aquino (MNL) este principala poartă de acces pentru călătorii din Filipine, deservind capitala Manila şi regiunea înconjurătoare. Problemele tehnice au apărut duminică dimineaţa, a precizat operatorul aeroportului într-un comunicat.

În total, 361 de zboruri au fost fie întârziate, fie anulate sau redirecţionate către alte aeroporturi regionale, în timp ce aproximativ 65.000 de pasageri fuseseră afectaţi până la ora locală 16.00.

Într-o conferinţă de presă susţinută duminică seara, secretarul filipinez pentru transporturi, Jaime Bautista, şi-a cerut scuze pentru neplăcerile cauzate pasagerilor şi a declarat că sistemul central de control al traficului aerian al aeroportului a suferit o pană de curent severă. Deşi exista o sursă de alimentare de rezervă, aceasta nu a reuşit să furnizeze suficientă energie, a adăugat el.

Printre zborurile afectate de închiderea spaţiului aerian s-a numărat şi un avion Qantas cu destinaţia Manila, care a decolat de la Sydney cu puţin timp înainte de ora locală 13.00, la 1 ianuarie. După trei ore de călătorie, zborul QF19 a fost nevoit să se întoarcă în Australia la mijlocul zborului.

Operaţiunile aeroportuare au început să fie reluate parţial duminică, la ora locală 17:50, când aeroportul a început din nou să accepte zboruri de intrare, dar anulările de zboruri au continuat şi luni, 2 ianuarie.

Pasagerii frustraţi şi obosiţi s-au plâns că nu ştiu ce să facă, în timp ce campau în faţa birourilor de bilete ale companiilor aeriene pentru a obţine clarificări sau zboruri de plecare mai devreme.
Incidentul a stârnit reacţii violente din partea publicului online - mulţi, inclusiv politicieni, întrebându-se cum şi de ce a avut loc pana de energie electrică în primul rând.

"Ce mod de a întâmpina noul an pe aeroporturile din ţara noastră", a declarat luni senatoarea filipineză Grace Poe într-un tweet. "Vom face o anchetă pentru a afla cine este responsabil şi cum putem evita ca astfel de evenimente să se mai întâmple", a promis senatoarea.

Mai multe dintre cele patru terminale ale aeroportului erau în continuare aglomerate luni, cu lungi cozi de oameni care încercau să îşi rezerve zboruri, în timp ce alţi pasageri obosiţi dormeau pe scaune sau pe podea.

"După cele 24 de ore de când aşteptăm, suntem foarte epuizaţi din cauza lipsei de somn, mă doare corpul de atâta aşteptare", a declarat un tânăr filipinez care munceşte în străinătate.

Aeroportul a fost clasat printre cele mai proaste aeroporturi internaţionale din lume, întârzierile de zboruri fiind un eveniment obişnuit. Aeroportul are un istoric de modernizări întârziate sau lucrări abandonate din cauza disputelor dintre autorităţile aeroportuare şi contractori, relatează Reuters. În provinciile din jurul Manilei se construiesc aeroporturi pentru a reduce presiunea, inclusiv în Cavite şi în Bulacan, care ar trebui să înceapă să funcţioneze în 2027.

Ministerul Transporturilor a exclus posibilitatea unui sabotaj, dar a promis să investigheze tot acest haos, care a reînnoit apelurile ca aeroportul existent să fie modernizat şi mai bine operat.

Directorul general al aeroportului, Chiong, a declarat că instalaţia şi-a introdus propriul sistem de alimentare în 2018, dar că duminică, atât sistemul principal, cât şi cel de rezervă au cedat. Odată conectate direct la reţeaua electrică obişnuită, sistemele au suferit o supratensiune care a făcut echipamentele să se oprească, inclusiv radarul şi comunicaţiile, a explicat el.

ACTIVEAZÄ‚ NOTIFICÄ‚RILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.