Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Harta comerțului mondial se redesenează: Economia Chinei se prabușește în timp ce comenzile de producție au scăzut cu 40%

cnbc.com
port china

Managerii de logistică din SUA se pregătesc pentru întârzieri în livrarea de bunuri din China la începutul lunii ianuarie, ca urmare a anulării curselor de nave container și a rulării exporturilor de către transportatorii oceanici, anunță cnbc.com.

Transportatorii au pus în aplicare o strategie activă de gestionare a capacității prin anunțarea mai multor plecări în gol și suspendarea serviciilor pentru a echilibra oferta cu cererea. "Scăderea necontenită a tarifelor de transport de containere din Asia, cauzată de prăbușirea cererii, îi obligă pe transportatorii oceanici să anuleze mai multe curse ca niciodată, în timp ce gradul de utilizare a navelor atinge noi minime", a declarat Joe Monaghan, CEO al Worldwide Logistics Group.

Comenzile de producție din SUA în China au scăzut cu 40%, potrivit celor mai recente date ale CNBC Supply Chain Heat Map. Ca urmare a scăderii comenzilor, Worldwide Logistics a declarat pentru CNBC că se așteaptă ca fabricile chinezești să se închidă cu două săptămâni mai devreme decât de obicei pentru Anul Nou Lunar Chinezesc - Anul Nou Chinezesc cade pe 21 ianuarie anul viitor. Cele șapte zile de după această sărbătoare sunt considerate sărbătoare națională.

"Mulți dintre producători vor fi închiși la începutul lunii ianuarie pentru sărbătoare, ceea ce este mult mai devreme decât anul trecut", a declarat Monaghan.

Firma de cercetare a lanțului de aprovizionare Project44 a declarat pentru CNBC că, după ce a atins niveluri record de comerț în timpul închiderii pandemiei, volumul TEU (twenty-foot equivalent unit) al navelor din China către SUA s-a retras semnificativ de la sfârșitul verii 2022 - inclusiv o scădere de 21% în volumul total al containerelor de navă între august și noiembrie.

Firma globală de transport maritim HLS, cu sediul în Asia, și-a avertizat clienții, într-un comunicat recent, cu privire la climatul de afaceri din domeniul transportului maritim. ″Se pare că este o perioadă foarte proastă pentru industria de transport maritim. Avem combinația dintre scăderea cererii și supracapacitatea excesivă, pe măsură ce un nou tonaj intră pe piață", a scris aceasta.

Analiștii de la HLS preconizează o nouă scădere de 2,5% a volumelor de containere și o creștere de aproape 5-6% a capacității în 2023, ceea ce va continua să aibă un impact negativ asupra tarifelor de transport în 2023. "Piața transportului maritim de containere va fi complicată și mai mult de incertitudinea economică, de preocupările geopolitice și, de asemenea, de concurența tot mai acerbă de pe piață", a scris HLS.

Directorul general al OL USA, Alan Baer, a declarat pentru CNBC că există unele semne timpurii ale unei corecții a stocurilor. Volumul general de afaceri și fluxul de comenzi din Asia continuă să fie atenuate, deoarece transportatorii anulează mai multe nave, iar impulsul de creștere este redus înainte de Anul Nou chinezesc. Dar Baer a spus: "Spațiul s-a restrâns deja, așa că, în timp ce cererea este slabă, spațiul ar putea fi la mare preț în ianuarie și pe parcursul primului trimestru. Partea bună este că epuizarea stocurilor și nevoia de a relua ciclul de comenzi și livrări pare să se îndrepte în sus."

Porturile de pe coasta de vest a SUA sunt cele mai afectate

HLS a citat date comerciale care arată că importurile americane din Asia au scăzut în octombrie la cel mai scăzut nivel din ultimele 20 de luni. Rata spot pentru un container din Asia către Coasta de Vest a SUA a depășit pragul de rentabilitate, "cu puțin spațiu pentru reduceri suplimentare", a scris acesta.

Marile porturi de pe Coasta de Vest, Los Angeles și Long Beach, au înregistrat cea mai mare scădere a schimburilor comerciale, potrivit lui Josh Brazil, vicepreședintele diviziei de analiză a lanțului de aprovizionare de la Project44, în timp ce expeditorii și-au redirecționat, de asemenea, o parte din transporturi către Coasta de Est pentru a evita riscul unei greve sindicale majore în porturile de pe Coasta de Vest.

HLS se așteaptă ca majoritatea transportatorilor să își prelungească tarifele pe Coasta de Vest până la 14 decembrie, menținându-se la 1.300-1.400 de dolari pe containere echivalente cu patruzeci de picioare (FEU). Cu toate acestea, se așteaptă ca tarifele de pe Coasta de Est a SUA să scadă cu 200 sau 300 de dolari, ajungând la o medie de 3.200-3.300 de dolari pe FEU în prima jumătate a lunii decembrie.

Creșterea recentă a blocajelor Covid în China continuă să aibă un impact asupra operațiunilor de producție și să întârzie producția de mărfuri. Există, de asemenea, obstacole locale de acces pentru transportul între provincii și între orașe, legate în principal de cerințele de testare a șoferilor de camion, capacitatea de transport cu camionul urmând să fie afectată în mare măsură.

Lupta pentru spațiul navelor, răsturnările de încărcături și încetinirea camioanelor este urmărită de CNBC Supply Chain Heat Map.

Datele privind plecările în gol (anulate) arată că reducerea capacității navelor pe ruta transpacifică (China-SUA) continuă într-un ritm semnificativ. Alianța 2M, formată din Maersk și MSC, a suspendat aproape jumătate din serviciile sale pe coasta de vest a SUA pentru luna decembrie. Ocean Alliance (CMA CGM, Cosco Shipping, OOCL și Evergreen) și THE Alliance (Ocean Network Express, Hapag-Lloyd, HMM și Yang Ming Line) au redus capacitatea totală a navelor cu 40-50% până la Anul Nou chinezesc.

Ca urmare, spațiul pentru expeditori este considerat restrâns pentru mărfurile destinate rutei Pacific Southwest, iar fiabilitatea serviciilor a scăzut, transportatorii, inclusiv MSC și Hapag-Lloyd, care au rulat (nu au acceptat) mărfurile pe curse în încercarea de a recupera timp. Potrivit managerilor de logistică, acest lucru creează două săptămâni de întârziere. MSC a declarat în ultima sa notificare către clienți: "ETA-urile sunt orientative și pot fi modificate fără notificare prealabilă".

Scăderea comenzilor de producție din SUA și din UE are un impact și asupra Vietnamului, care a cunoscut o creștere ca centru de producție, pe măsură ce mai multe schimburi comerciale s-au îndepărtat de China.

De la începutul acestui an, 12.500 de companii au fost închise pe lună, o creștere de 24,8% de la an la an, potrivit raportului Oficiului General de Statistică din Vietnam. Combinația dintre lipsa comenzilor de producție și creșterea ratelor dobânzilor la credite de la 6,5% la 13,2% în Vietnam a determinat multe companii să închidă fabrici în loc să semneze noi contracte de comandă, potrivit HLS. Numărul de curse maritime anulate cu destinația Vietnam a crescut cu 50% în luna decembrie.

Creștere surprinzătoare a producției europene

Spre deosebire de scăderea comenzilor din China, datele comerciale analizate de Project44 indică faptul că ruta Europa-SUA este "una dintre cele mai surprinzătoare și cu siguranță cea mai semnificativă evoluție de la începutul anului 2020", a declarat Brazilia. "Această creștere bruscă nu poate fi explicată doar prin pandemie. Dar o schimbare strategică de la dependența excesivă de comerțul cu China și tensiunile geopolitice legate de Rusia sunt principalele motoare ale creșterii comerțului dintre UE și SUA", a spus el.

Harta comerțului mondial se redesenează rapid, comerțul dintre UE și SUA și investițiile în SUA crescând brusc, în timp ce legăturile economice dintre Occident și China sunt supuse unei analize critice. Anul acesta, SUA a importat mai multe bunuri din Europa decât din China - o schimbare importantă față de anii 2010, potrivit Project 44.

"La rândul lor, producătorii europeni care se luptă cu prețurile la energie și inflația care au ajuns la un nivel astronomic exportă din ce în ce mai mult în SUA și investesc în SUA", a declarat Brazilia.

Exporturile Germaniei către SUA au fost cu aproape 50% mai mari în septembrie, de la an la an. Sectorul de inginerie mecanică din Germania și-a sporit exporturile către SUA cu aproape 20% într-o comparație anuală a primelor nouă luni din 2022, potrivit Project 44.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.