Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

'Iadul' șoferilor de pe Valea Prahovei se prelungește: Centura Bușteni-Azuga, blocată de contestația turcilor de la Ozaltin

Romania TV
Valea Prahovei DN1

Consiliul Județean Prahova se află într-o mlaștină contractuală, în condițiile în care semnarea unui contract important, în valoare de aproximativ 600 de milioane de lei, pentru Centura Bușteni-Azuga, suferă amânări. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis parțial contestația depusă de Ozaltin, o companie turcă de construcții implicată în dezvoltarea de proiecte de infrastructură în România. În consecință, Consiliul Județean este mandatat să reevalueze ofertele, prelungind și mai mult procesul.

Potrivit documentelor analizate de Economedia, contestația Ozaltin, care operează pe primul lot al Autostrăzii Craiova-Pitești, contestă transparența și corectitudinea procesului de licitație derulat de Consiliul Județean Prahova. Contestația invocă discrepanțe în evaluarea ofertelor și pune la îndoială calificările și ofertele financiare ale celorlalți ofertanți, inclusiv ale CONI, constructor prahovean care conduce asocierea selectată pentru proiect.

La licitația pentru Centura Bușteni-Azuga au depus oferte competitive companii românești și internaționale, printre care Coni, Itinera Spa (Italia) și Ozaltin. În ciuda succesului inițial în obținerea contractului, semnarea a fost amânată din cauza unor contestații legale, lăsând proiectul în incertitudine.

O lucrare complexă, chiar dacă are mai puțin de 10 km

La complexitatea situației se adaugă turbulențele politice din cadrul Consiliului Județean Prahova. Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului, este în prezent anchetat de Direcția Națională Anticorupție (DNA) pentru acuzații de corupție. Deși a demisionat din poziția de lider al Partidului Național Liberal (PNL), Dumitrescu nu a demisionat din Consiliul Județean.

Proiectul Centurii Bușteni-Azuga are o importanță semnificativă, prezentând lucrări inginerești dificile, cum ar fi un tunel de 90 de metri și un semitunel de 200 de metri. Aceste structuri sunt vitale pentru șosea. Traseul propus se întinde pe o distanță de 9,434 kilometri și include diverse lucrări inginerești dificile, cum ar fi pasaje superioare, poduri și pasaje inferioare.

Memorandumul tehnic pregătit pentru proiect subliniază cerințele extinse de infrastructură, inclusiv poduri peste râul Prahova și încorporarea unui semitunel la Azuga. Cu toate acestea, din cauza disputelor juridice care blochează progresul, soarta acestui proiect de infrastructură critică rămâne incertă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.