Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ies la iveală informații revoltătoare - Boeing ştia despre problemele modelului 737 MAX cu un an înainte de tragedia din Indonezia, dar nu a luat nicio măsură

amcham.ma
boeing

Un nou comunicat al Boeing sugerează că firma ştia problemele modelului de avion 737 MAX cu mult înainte de prăbuşirea fatală în octombrie 2018 a zborului Lion Air, însă a decis să nu ia măsuri, informează CNN, conform news.ro.

Boeing a recunoscut în trecut că un sistem de alertă AOA „nu era funcţional pe toate avioanele”. Însă comunicatul publicat duminică arată că firma era la curent cu problemele aeronavei cu un an înainte ca un model 737 MAX să se prăbuşească.

Alerta AOA funcţionează pe aeronavă doar în cazul în caree compania aeriană alege să cumpere o extra-opţiune contra cost denumită „indicator AOA”.

Boeing susţine că funcţia de alertă nu este necesară pentru operarea în siguranţă a avionului. Însă foşti ingineri Boeing şi analişti ai aviaţiei intervievaţi de CNN au criticat design-ul original al software-ului pentru că se baza pe datele de la un singur senzor AOA, aceste dispozitive fiind predispuse la defecţiuni.

Sondaj CURS - Semnal de alarmă la Cotroceni. Tăriceanu ar putea da lovitura într-un posibil Tur II cu Klaus Iohannis

În 2017, după ce au început livrările de 737 MAX, inginerii Boeing au identificat faptul că software-ul de display al acestui model de avion nu îndeplineşte cerinţele minime ale alertei AOA. Însă, după o analiză, inginerii Boeing au decis să nu remedieze problema imediat, concluzionând că „funcţionalitatea existentă este acceptabilă până la următoarea actualizare”.

Nu este cunoscut dacă lipsa alertei a jucat un rol în prăbuşirile zborurilor Lion Air şi Ethiopian Airlines, care au dus la moartea a 346 de persoane. Însă alerta ar fi putut informa piloţii că unul dintre senzori nu era funcţional. În ambele situaţii, investigaţiile preliminare sugerează că datele greşite privind poziţionarea aeronavei în aer au declanşat software-ul anti-stagnare (MCAS) cel care a trimis avionul în jos.

Boeing nu a intervenit privind operaţiunile 737 MAX până la al doilea accident – Ethiopian Airlines – în martie 2019. Administraţia Trump a suspendat toate avioanele 737 MAX.

Apoi, la o săptămână după prăbuşirea Lion Air pe 29 octombrie, Boeing a adăugat un paragraf în directiva de siguranţă în care era precizat că alerta este opţională. Nu este clar dacă Boeing şi-a atenţionat clienţii cu privire la problemă.

Boeing a convocat ulterior o şedinţă a Consiliului pentru Analiza Siguranţei (SRB) pentru a analiza dacă absenţa alertei AOA va pune în pericol aeronavele. După ce SRB a confirmat concluzia Boeing, a prezentat aceste rezultate Administraţiei Federale a Aviaţiei din SUA.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.