Într-un context economic în continuă transformare, IMM-urile din România sunt hotărâte să prindă trenul digitalizării și au aflat ce instrumente au la dispoziție pentru a ajunge din urmă țări precum Polonia pe segmentul de e-commerce. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), împreună Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și eMAG au organizat un workshop online cu tema „Cum să îți crești afacerea prin e-commerce”.
Florin Jianu, președintele CNIPMMR, a trasat liniile directoare pentru viitorul digital al IMM-urilor românești, prezentând o serie de date dintr-un studiu recent cu privire la percepția IMM-urilor românești referitor la importanța procesului de transformare digitală ce are loc în prezent în România. „Nouă din zece IMM-uri consideră că digitalizarea este crucială pentru dezvoltarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre angajați văd acest proces ca pe o oportunitate”, a declarat Jianu. El a subliniat că digitalizarea instituțiilor, deducerile fiscale și finanțarea cursurilor de perfecționare sunt vitale pentru succesul acestui demers.
Cristian Pelivan, director executiv ARMO, a adus în atenție date surprinzătoare: „Peste 68% dintre utilizatorii de Internet au făcut cel puțin o comandă online anul trecut. Cu toate acestea, doar 12% dintre IMM-uri vindeau online în 2021, față de media UE de 18%. Comerțul online deschide afacerea către milioane de cumpărători, nu doar în România, ci și în străinătate”, a spus Pelivan, sugerând că potențialul este uriaș, dar încă neexploatat.
Oana Antohe, senior director eMAG Marketplace, a dezvăluit potențialul imens al pieței din Europa de Sud-Est. „IMM-urile din România care trec acum în online pot crește mult mai rapid decât pe piețele mature din Europa Centrală și de Est. eMAG, operând în Ungaria și Bulgaria, oferă acces la un potențial de piață echivalent cu populația Poloniei. Piața din Sud-Estul Europei este prevăzută să crească într-un ritm sustinut de 11.5% anual în următorii 5 ani”, a afirmat Antohe.
Mai mult, Antohe a evidențiat avantajele unice ale soluțiilor eMAG pentru IMM-uri. „IMM-urile își vor include detaliile produselor doar în română, restul urmând să fie tradus și adaptat în moneda locală în Ungaria și Bulgaria. Practic, IMM-urile din România care ar tinti populația celor trei țări s-ar adresa unui număr total de consumatori care se apropie de populația Poloniei”, a explicat ea.
eMAG oferă programe revoluționare pentru susținerea afacerilor online, cum ar fi Genius pentru livrare gratuită și oferte exclusive, eMAG Ads pentru vizibilitate crescută și soluția de Fulfilment pentru optimizarea costurilor.
Workshop-ul a fost o sursă valoroasă de informații și instrumente pentru IMM-urile românești, deschizându-le drumul către piețele internaționale și ajutându-le să se dezvolte rapid în economia digitală.
IMM-urile din România sunt pe cale să transforme comerțul electronic, iar eMAG este partenerul de încredere care le poate deschide ușa către succes!
Comentează