DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

În ce cantitate trebuie consumată vitamina E/ video

nuci

Se găseşte în diferite tipuri de uleiuri, în nuci sau în avocado. Cât de importantă este vitamina E pentru sănătate, dar şi în ce cantitate ar trebui consumată, aflaţi din materialul următor!

Vitamina E sau tocoferolul este un puternic antioxidant. Alimentele bogate în această substanţă sunt de exemplu nucile, cerealele, seminţele de muştar, de floarea soarelului, migdalele, măslinele sau legumele cu frunze verzi precum spanacul ori broccoli. Se găsesc însă cantităţi însemnate şi în peşte sau carne.

Potrivit specialiştilor, vitamina E nu se pierde prin fierbere însă este complet distrusă în urma procesului de prăjire. Nici refrigerarea cărnii nu ajută la conservarea acestei substanţe. Iar făina integrală are cu 80% mai multă vitamina E decât cea albă. În plus, uleiurile presate la rece conţin o cantitate suficientă de vitamina E, faţă de uleiurile rafinate, procesate la temperaturi înalte.

Adulţii ar trebui să consume între 8 şi 10 mg pe zi. Adică echivalentul unui sfert de cană de migdale.

Deficitul de vitamina E se produce atunci când alimentaţia este una dezechilibrată şi duce la leziuni neuromusculare sau la boli cardiovasculare. Efectele toxice, asociate excesului, sunt extrem de rar întâlnite.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.