Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

În plină criză economică, românii se întrec să-și cumpere mașini noi. Cu cât au crescut înmatriculările față de anul trecut

masini noi

Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere la șapte luni 2022 faţă de 2021 cu 12,1% și tot în creștere cu 106,4% sunt și mașinile „electrificate”, realizând o cotă de piață de 20,7%, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

După evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creștere de la începutul acestui an.

Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna iulie 2022 este în scădere cu 2,6% față de perioada similară din anul 2020 şi cu 43,9% in scădere faţă de iulie 2019.

În piața națională, TOP 10 mărci, autoturisme și autovehicule comerciale, după șapte luni din 2022, este condus de Dacia (20.124 unități), urmată de Ford (7.070 unități), Toyota (6.112 unități), Renault (5.744 unități), Hyundai (5.612 unități), Volkswagen (5.036 unități), Skoda (4.839 unități), Mercedes Benz (4.168 unități), Peugeot (2.477 unități) și BMW (1.696 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022, un volum de 11.987 unități, cu 22,0% mai puţin decât în luna similară din 2021.

După primele șapte luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+207,7%), Clasa B (-8,6%), Clasa C (+5,2%), Clasa D (+13,0%), Clasa E (-14,7%), Clasa F (+1,7%), SUV (+15,1%), MPV (+115,4%) și Clasa Sport (+16,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,9%, în creștere cu 1,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,9%, în scădere cu 1,7% și Clasa B cu o cotă de 16,8%, în scădere cu 3,8% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% çi hibride plug- in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% si 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Mașinile electrice (Full Electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, cu o creștere spectaculoasă față de aceeași perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1.9% din piață.

Tot acestea în luna iulie au înregistrat o creștere cu 10,9% față de Iulie 2021. Mai important este faptul că în luna Iulie 2022, față de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au înregistrat o creștere de 47.8%

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+106,4%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+371,0%) şi a celor plug-in hybrid (+81,3%).

Cu atât mai mult, în primele șapte luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.982 unități, model lansat în 2021, cu o creștere de 45 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, 335 unități, cu o creștere de 17 ori față de 2021, Hyundai Kona cu 276 unități, în creștere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! cu 268 unități, în creștere cu 44,9% și Renault Zoe cu 159 unități, în creștere cu 55,9%.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 234 unități, +220,5%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 156 unități, +92,6%, Renault Captur cu 146 unități și o scădere de 7,0%, Hyundai Tucson cu 135 unități, în creștere cu 181,3% și Mercedes Benz GLC cu 132 unități, în creștere cu 34,7%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 1.420 unități, în creștere cu 17,6% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 1.175 unități și 10,8% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 983 unități, în creștere cu 24,9%.

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4), după șapte luni din 2022, acestea dețin o cotă de piață de 20,7%, corespunzătoare unui volum total de 14.494 unități, în scădere cu 0,8% față de anul 2021, când se înregistrau 14.612 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în iulie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 57,0% din totalul achizițiilor de autoturisme. Raportat la cele șapte luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 59,0%, iar diferența de 41,0% le revine persoanelor fizice.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.