DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

În urma suspendării unui post de radio independent, CE lansează o procedură de infringement împotriva Ungariei

europarl.eu
Comisia europeana UE

Comisia Europeană a anunţat miercuri că a lansat o procedură infringement împotriva Ungariei, după decizia autorităţii naţionale de reglementare să priveze de antenă postul de radio independent Klubradio, văzută ca o nouă lovitură dată pluralismului media, potrivit AFP.

Klubradio, ale cărui jurnale de ştiri şi dezbateri sunt deseori critice la adresa guvernului condus de premierul suveranist Viktor Orban, este difuzat online din februarie, după ce i-a fost respins apelul de a-şi păstra licenţa de exploatare, scrie News.ro.

Comisia consideră că "deciziile Consiliului Media din Ungaria de a refuza înnoirea drepturilor Klubradio sunt disproporţionate şi netransparente şi, prin urmare, contrare dreptului european".

Bruxellesul consideră de asemenea că legea "a fost aplicată discriminatoriu în acest caz specific".

Procedurile de atribuire de frecvenţe, de prelungire sau de revocare a acestor drepturi sunt supuse regulilor codului european de comunicaţii electronice.

"Le-am cerut autorităţilor ungare să găsească o soluţie astfel încât Klubradio să continue să emită. Ele nu au răspuns", a scris pe Twitter Vera Jourava, vicepreşedintă a Comisiei Europene, pentru a explica iniţierea acestei proceduri, care poate duce la o sesizare a Curţii de Justiţie a UE.

Ungaria are acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde scrisorii Comisiei Europene.

Majoritatea instituţiilor media independente din Ungaria au fost nevoite în ultimii ani să îşi închidă porţile sau au fost preluate de apropiaţi ai puterii. O ameninţare a pluralismului denunţată în UE şi, recent, de SUA.

Autoritarea ungară de reglementare media, ai căror şefi sunt apropiaţi ai partidului de guvernare, Fidesz, a transmis în septembrie 2020 că Klubradio nu a respectat regulile administrative pentru înnoirea licenţei. La 30 martie, Consiliul Media a atribuit frecvenţa Klubradio unui alt post, Spirit FM, care aparţine unui grup media apropiat de Viktor Orban.

Klubradio, care a început să emită în anii 1990, s-a confruntat cu o serie de obstacole şi de bătălii juridice după venirea la putere în 2010 a guvernului de dreapta al lui Orban.

În raportul său privind statul de drept în Ungaria publicat în septembrie, Comisia Europeană atrăgea atenţia că "pluralitatea pieţei media este grav ameninţată" în această ţară.

Ungaria este de asemenea vizată de o procedură (Articolul 7 al Tratatului UE), declanşată pentru risc de "încălcare gravă" a valorilor UE, care poate în teorie să ducă la o suspendare a dreptului de vot în Consiliu, dar care se dovedeşte a fi ineficientă în practică.

Ungaria este clasată pe poziţia 92 în indexul anual al libertăţii presei realizat de Reporteri fără Frontiere, care consideră că regimul lui Viktor Orban "a folosit criza sanitară" pentru a continua "să îşi extindă hegemonia asupra peisajului mediatic ungar".

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.