Încă un mit spulberat: Prezentat ca regele solitar al dinozaurilor, Tyrannosaurus rex obişnuia să vâneze în haite

123rf.com
dinozaur

Tyrannosaurus rex, prezentat adesea drept regele solitar al dinozaurilor, ar fi fost de fapt un animal carnivor care obişnuia să vâneze în haite, precum lupii, sugerează noi cercetări citate marţi de The Independent.

O echipă de paleontologi de la Universitatea din Arkansas, Statele Unite, care a examinat un sit unde au fost descoperite rămăşiţele mai multor exemplare de Tyrannosaurus rex - în apropiere de monumentul naţional Grand Staircase-Escalante din sudul statului Utah - a ajuns la concluzia că aceşti dinozauri au murit cu toţii în aceeaşi locaţie, excluzând ipoteza conform căreia fosilele ar fi fost aduse la un loc de ape, din mai multe zone înconjurătoare, scrie Agerpres.ro.

Kristi Curry Rogers, profesoară de biologie la Colegiul Macalester, a declarat că analiza geochimică efectuată de cercetători asupra sitului - unde au fost găsite de asemenea rămăşiţe aparţinând mai multor specii de peşti, broaşte ţestoase şi alte specii de dinozauri - reprezintă un ''început bun'', însă a precizat că sunt necesare şi alte dovezi pentru a se putea stabili amploarea obiceiurilor sociale ale speciei.

''Este puţin mai dificil să putem fi foarte siguri că aceste date înseamnă că aceste exemplare de Tyrannosaurus au trăit împreună în vremurile bune'', a spus ea.

''Există posibilitatea ca aceste animale să fi trăit în vecinătate, fără a se deplasa împreună într-un grup social, şi să se fi reunit în jurul resurselor din ce în ce mai puţine pe măsură ce vremurile deveneau mai grele'', a explicat ea.

Situl din canionul din Utah a devenit cunoscut sub numele de cariera ''Rainbows and Unicorns'' (''Curcubee şi Unicorni'') începând din anul 2014, când paleontologul Alan Titus de la Biroul de Administrare a Terenurilor a descoperit acolo un sit fosilifer.

Acesta este al treilea astfel de sit din America de Nord în care au fost găsite rămăşiţe de Tyrannosaurus rex, celelalte două fiind situate în Montana şi Alberta, Canada, ceea ce a condus, de asemenea, ipoteza că dinozaurii ar fi avut o viaţă socială mai extinsă decât se estimase iniţial. Însă, ipoteza a fost respinsă apoi pe baza argumentului că aceste vieţuitoare nu ar fi fost suficient de inteligente pentru a colabora şi a-şi coordona strategiile de vânătoare, aşa cum fac lupii.

Deb Haaland, numită secretar de interne al preşedintelui Statelor Unite, Joe Biden, a vizitat statul la începutul acestei luni pentru a analiza solicitările ca monumentele naţionale Bears Ears şi Grand Staircase-Escalante să fie readuse la dimensiunea anterioară după ce suprafaţa lor a fost redusă în timpul administraţiei fostului preşedinte Donald Trump. Acest demers ar oferi protecţie unei regiuni de o mare importanţă datorită informaţiilor preistorice pe care le conţine.