Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Începe modernizarea complexului feroviar București. Anunțul făcut de CFR SA

Inquam Photos / George Calin
tren trenuri gara de nord peron

Compania CFR SA a anunțat marți semnarea contractului pentru prima etapă de modernizare a complexului feroviar București.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, compania a anunțat semnarea unui contract cu asocierea ISPCF SA - Baicons Impex SRL pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din complexul feroviar București.

Strategia CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,7 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare: complexul feroviar București Nord (156,055 km), inelul feroviar București (316,323 km) și conexiunile cu inelul feroviar București (133,348 km).

Valoarea contractului depășește 20 de milioane de lei, iar finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.

Obiectivul proiectului este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.) în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T.

„O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă”, se arată în comunicatul CFR SA.

Modernizarea infrastructurii și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.