DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Închiderea fabricii Nissan din Barcelona este mai scumpă decât investiția

nissanusa.com
nissan

Pentru Nissan Motor ar fi mai ieftin să investească în fabrica sa din Barcelona decât să o închidă, a declarat luni Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în Guvernul Spaniei, estimând un cost de peste un miliard de euro pentru închiderea unităţii, transmite Reuters

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Nissan ia în considerare închiderea uzinei din nord-estul Spaniei, dar încă nu a luat o decizie, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Rareș Bogdan a răbufnit: Trebuie să răspund pentru tot felul de imbecili, care fac tot felul de cretinisme

Raul Blanco a precizat că nu a primit o confirmare oficială privind planurile Nissan pentru fabrica din Barcelona, care, împreună cu facilităţile conexe din zonă, are 3.000 de angajaţi.

"Este mult mai ieftin să investeşti decât să pleci", a afirmat oficialul spaniol, adăugând că asta ar costa compania peste un miliard de euro, pentru a rezolva problemele contractuale şi cele cu forţa de muncă. Fabrica are nevoie de "investiţii care au fost întârziate, în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro", susţine oficialul.

În acest moment, singurele fabrici Nissan din Europa sunt cele din Spania şi Marea Britanie.

Citește și: Semnal grav al unui fost șef SIE: Anumiți lideri politici s-au folosit de coronavirus pentru a-și consolida puterea

Industria auto este responsabilă pentru aproximativ 10% din PIB-ul Spaniei, conform datelor guvernamentale.

Agenţia japoneză Kyodo anunţa săptămâna trecută că Nissan Motor intenţionează să elimine peste 20.000 de locuri de muncă, echivalent cu 15% din forţa de muncă la nivel global, în cadrul unui plan de redresare a operaţiunilor pe fondul scăderii vânzărilor.

Potrivit surselor citate de Kyodo, producătorul auto nipon are în vedere reduceri de personal în principal în Europa şi în ţările în curs de dezvoltare.

Luna trecută, Nissan a avertizat că se aşteaptă să raporteze pierderi operaţionale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, din cauza scăderii vânzărilor, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Citește și: Gabriela Firea reacție privind candidatura lui Marcel Vela la Primăria Capitalei: Pentru mine, orice candidat este de luat în seamă

Nissan estimează o pierdere operaţională anuală de 45 de miliarde de yeni (419,7 milioane de dolari), după ce în februarie previziona un profit operaţional de 85 de miliarde de yeni. Compania niponă ar urma să raporteze o pierdere netă de 95 de miliarde de yeni, faţă de un profit de 65 de miliarde de yeni estimat anterior.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu)

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.