DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Incompatibilitate și conflict de interese administrativ – O persoană cu funcție de conducere din sistemul medical și un funcționar public de conducere

integritate, ani

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și conflict de interese de natură administrativă în cazul unei persoane cu funcție de conducere din sistemul medical și a unui funcționar public de conducere, după cum urmează:

1. VEREȘ LILIANA, medic șef Secție în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași

INCOMPATIBILITATE

Începând cu 22 noiembrie 2016 deține simultan funcția de medic șef secție în cadrul Secției Clinice de Imunologie și Alergologie și calitatea de asociat unic și administrator la SC Livmed Center SRL, încălcând astfel dispozițiile art. 178, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 95/2006.

2. ȚIPLE LILIANA CRISTINA, Funcționar public de conducere (Șef birou) în cadrul Centrului Local Sighetu Marmației – Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură

 

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În exercitarea funcției de șef birou în cadrul Centrului Local Sighetu Marmației A.P.I.A., a aprobat 24 liste de plăți, semnând la rubrica „șef CL Sighetu Marmației” sumele calculate și stabilite pentru soțul și tatăl acesteia. De asemenea, persoana evaluată s-a implicat în procesul de aprobare a 31 cereri de finanţare depuse de soțul și tatăl acesteia.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, ale art. 11, alin. (1), și ale art. 12, alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă  nr. 66/2011, precum și prevederile art. 13 din Recomandarea nr. 10/2000 a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei.


Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. VEREȘ LILIANA nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:

· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative”;

· art. 79, alin. (1), lit. c din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarul public este în conflict de interese dacă […] c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice”;

· art. 178, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia: „Funcţia de manager persoană fizică este incompatibilă cu […] g) exercitarea funcţiei de membru în organele de conducere, administrare şi control în societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

·  art. 11 din Ordonanța de urgență nr. 66/2011 potrivit căruia „(1) Nu au dreptul să fie implicaţi în procesul de verificare/evaluare/aprobare a cererilor de finanţare sau a programelor în cadrul unei proceduri de selecţie următoarele persoane: a) cele care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanţi sau care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere ori de supervizare a unuia dintre solicitanţi; b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv cu persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanţi ori care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre solicitanţi; c) cele despre care se constată că pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare/aprobare a cererilor de finanţare”;

· art. 12 din Ordonanța de urgență nr. 66/2011 potrivit căruia (2) În situaţia în care, în cursul procedurii de verificare/evaluare/aprobare, aceste persoane descoperă sau constată o legătură de natura celor menţionate la art. 10 şi 11, acestea sunt obligate să o semnaleze şi să înceteze de îndată să participe la procedura de verificare, evaluare sau aprobare”;

·  art. 13 din Recomandarea nr. 10/2000 a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, potrivit căruia „Conflictul de interese în materie adminstrativă „se naște dintr-o situație în care oficialul are un interes privat care influențează sau este de natură a influența exercitarea cu imparțialitate și obiectivitate a îndatoririlor  sale publice. […] Pentru existența conflictului de interese în materie administrativă este suficient ca interesul privat să fie de natură a influența exercitarea cu imparțialitate și obiectivitate a funcției publice; acest rezultat nu trebuie neapărat să se producă. […]  Dacă în cazul conflictului de interese de tip potențial […] în cazul conflictului de interese de tip actual oficialul trebuie să se abțină de la luarea oricăror decizii. Conflictul de interese consumat apare în cazul în care oficialul nu s-a abținut de la luarea unei decizii în ipoteza unui conflict de interese actual și implică latura sancționatorie a reglementării”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare, potrivit unui comunicat remis STIRIPESURSE.RO.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.