Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

India joacă la un alt nivel - Cea mai mare comandă din istorie, de 500 de avioane, transformă Air India într-o forță

avion air india

Air India este aproape de a plasa comenzi istorice pentru 500 de avioane de linie în valoare de zeci de miliarde de dolari atât de la Airbus, cât și de la Boeing, în timp ce își croiește o renaștere ambițioasă sub conducerea conglomeratului Tata Group, au declarat duminică surse din industrie pentru agenția Reuters.

Comenzile includ până la 400 de avioane cu fuselaj îngust și 100 sau mai multe avioane cu fuselaj larg, inclusiv zeci de Airbus A350 și Boeing 787 și 777, au spus acestea, vorbind sub protecția anonimatului, deoarece în zilele următoare se vor stabili ultimele detalii cu privire la această tranzacție uriașă.

O astfel de tranzacție ar putea depăși 100 de miliarde de dolari la prețurile de listă, inclusiv orice opțiuni, și s-ar număra printre cele mai mari din punct de vedere al volumului unei singure companii aeriene, eclipsând o comandă combinată de 460 de avioane Airbus și Boeing de la American Airlines în urmă cu peste un deceniu.

Chiar și după reducerile semnificative preconizate, afacerea ar valora zeci de miliarde de dolari și ar încununa un an volatil pentru giganții aeronautici ale căror avioane sunt din nou solicitate după pandemie, dar care se confruntă cu presiuni industriale și de mediu tot mai mari.

De asemenea, ar permite Airbus să asigure o casă pentru unele sloturi de producție ale A350 destinate inițial companiei ruse Aeroflot și care au rămas acum deschise din cauza sancțiunilor legate de război împotriva Moscovei.

Airbus și Boeing au refuzat să comenteze. Air India, deținută de Tata Group, nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

China a livrat săptămâna trecută primul său avion de linie C919, dar este la cel puțin un deceniu distanță de a concura la o asemenea scară, spun experții.

Posibila comandă blockbuster vine la câteva zile după ce Tata a anunțat fuziunea Air India cu Vistara, un joint-venture cu Singapore Airlines, pentru a crea un transportator mai mare cu servicii complete și pentru a-și consolida prezența pe cerul național și internațional.

Această tranzacție oferă Tata o flotă de 218 aeronave, consolidând Air India ca fiind cel mai mare transportator internațional al țării și al doilea pe piața interna, după liderul IndiGo.

Achiziționarea Air India, care are datorii, a permis, de asemenea, Tata să aibă acces la drepturi de zbor și sloturi de aterizare valoroase, în special către destinații din Statele Unite și Europa.

OBSTACOLE ÎN CALEA CREȘTERII

Mascota maharajah a Air India a fost cândva sinonimă cu avioanele luxos decorate și serviciile stelare, dar reputația sa a scăzut la mijlocul anilor 2000, pe măsură ce problemele financiare au crescut.

Fondată de JRD Tata în 1932, Air India a fost naționalizată în 1953. Tata a recâștigat controlul în ianuarie și de atunci a lucrat pentru a-și reface reputația de companie aeriană de clasă mondială.

Comanda reflectă o strategie de a recâștiga o cotă solidă de călătorii între marea diasporă indiană de peste hotare și orașe precum Delhi și Mumbai, dominate de rivali străini precum Emirates.

Air India dorește, de asemenea, să câștige o cotă mai mare din traficul internațional regional și de pe piața internă, pregătind o luptă pe ambele fronturi cu IndiGo.

Livrate pe parcursul următorului deceniu, cele 500 de avioane ar înlocui și extinde flotele pe piața de transport aerian cu cea mai rapidă creștere din lume, contribuind în același timp la obiectivul premierului Narendra Modi de a extinde economia la 5 trilioane de dolari.

Însă experții avertizează că multe obstacole stau în calea ambiției Air India de a-și recăpăta o poziție puternică la nivel mondial, inclusiv infrastructura internă fragilă, lipsa piloților și amenințarea unei concurențe dure cu transportatorii consacrați din Golf și cu alți transportatori.

De asemenea, s-ar putea să se lupte pentru a obține atât de repede pe cât și-ar dori Airbus A321neos pentru distanțe medii comandate pentru asocierea Air India-Vistara, producția producătorului european de avioane fiind vândută până în 2028 sau mai târziu.

O sursă din industrie a declarat că noile Boeing 737 MAX vor merge cel mai probabil la Air India Express, operatorul de buget al companiei, care ar putea fi redenumit.

Surse din interior spun că producătorii de avioane și motoare au făcut apel la ușa Air India de luni de zile, noul director executiv Campbell Wilson refuzând să grăbească decizia de a lua o decizie importantă pentru flotă.

Reuters a raportat în iulie că Air India își ia mai mult timp pentru a studia modelele Airbus A350 și Boeing 787 și 777, pe lângă o probabilă comandă mixtă de avioane mai mici cu un singur culoar.

Luna trecută, Campbell a confirmat discuțiile pentru "extinderea considerabilă" a flotei Air India în următorii cinci ani și a declarat: "Cu riscul de a subestima în mod grosolan, investiția va fi substanțială".

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.