Industria auto locală a intrat „în pandemie” încă din 2019, scrie Ziarul Financiar. Cei mai mari 30 de angajatori din domeniu au renunţat la 10.000 de angajaţi, încă de anul trecut, anunță MEDIAFAX.
Potrivit Ziarului Financiar, primii 30 cei mai mari angajatori în industria auto au declarat în 2019 cu 10.000 de angajaţi mai puţin faţă de 2018. Este prima dată în cinci ani când industria auto face restructurări şi nu creează locuri de muncă.
Automobile Dacia îşi păstrează statutul de cel mai mare angajator auto.
Salariul brut al unui angajat într-o companie din industria auto pornește de la 2.200 de lei şi poate depăşi 3.000 de lei.
Bogdan Gabor, managerul unei companii de recrutare, spune că salariile nu vor mai creşte, ci vor stagna o perioadă ca în multe alte domenii, pentru că forţa de muncă e mai disponibilă acum.
Citește și: Ministrul Educației a făcut noi precizări! În ce condiții vor începe școlile
„Digitalizarea proceselor şi faptul că volumul a scăzut cu circa 15% anul trecut la nivel mondial sunt doi dintre factorii care au adus această fluctuaţie negativă”, spune el.
TOP 5 companii din industria auto care au renunţat la angajaţi:
(Comparaţie 2019 faţă de 2018)
YAZAKI cu 2.900 mai puţini angajaţi
SISTEME DE PRODUCŢIE CABLAJE cu 1.100 mai puţini angajaţi
FUJIKURA AUTOMOTIVE cu 1.000 mai puţini angajaţi
AUTOLIV cu 820 mai puţini angajaţi
LEONI ARAD cu 740 mai puţini angajaţi.