Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Industria de IT, firmele de consultanţă şi cele din domeniul bancar au încheiat cele mai multe contracte de telemuncă în ultimul an

travelers.com
telemunca

Industria de IT, firmele de consultanţă şi cele din domeniul bancar au încheiat cele mai multe contracte de telemuncă în ultimul an şi jumătate, potrivit Accace România, una dintre principalele companii de consultanţă de afaceri şi externalizare servicii din Europa Centrală şi de Est.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, compania estimează că în contextul pandemic tot mai mulţi angajatori vor opta pentru contracte de telemuncă sau muncă la domiciliu în industriile care permit această variantă de lucru.

Din datele Accace România, cele mai multe contracte de telemuncă s-au înregistrat la începutul anului 2021, odată cu reglementarea posibilităţii ca angajatorul să deconteze salariaţilor lunar suma de până la 400 lei pentru susţinerea cheltuielilor la locul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

"În legislaţia din România există două variante de contracte de muncă la distanţă: contractul de telemuncă şi cel de muncă la domiciliu. Cei mai mulţi angajatori au optat pentru contractul de telemuncă, întrucât acesta oferă mai multă flexibilitate şi libertate angajaţilor, dar şi un echilibru între viaţa profesională şi cea personală şi, totodată, reprezintă un pas înainte în procesul de digitalizare al companiilor", se menţionează în comunicat.

Sursa citată precizează că de la începutul pandemiei, statul a adus modificări prin OUG 192/2020, Legea 208/ 2021 şi OUG 35/2001, modificări ce ţin de definiţia telemuncii, mijloace prin care se poate verifica angajatul sau obligaţiile angajatorului. Astfel, printre cele mai importante reglementări pe care compania le-a observat în contractele de muncă din România odată cu debutul pandemiei se numără: introducerea indemnizaţiei lunare de sănătate, beneficiile pentru cheltuielile legate de telemuncă, perioada nedeterminată de telemuncă, diverse drepturi pentru telesalariat precum dreptul la protecţie în caz de concediere, dar şi clauze privind monitorizarea angajaţilor.

În ceea ce priveşte beneficiile pentru cheltuielile legate de telemuncă, unii dintre angajatori au dorit să pună la dispoziţia salariaţilor mobilier de birou, accesorii de birotică sau a decis să acopere parţial facturile la utilităţi, în special electricitate şi internet.

La nivel fiscal, de taxe şi impozite, principala reglementare din contractele de telemuncă a fost legată de posibilitatea angajatorului de a deconta salariaţilor până la 400 lei pe lună pentru a contribui la cheltuielile la locul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea, fără a fi necesară prezentarea unor documente care să justifice aceste costuri. Astfel, cheltuiala la nivelul entităţii va putea fi considerată deductibilă la calculul impozitului pe profit, respectiv neimpozabilă la nivelul individului.

Potrivit datelor Accace, companiile observă şi o serie de limitări frecvente în ceea ce priveşte telemunca: controlul activităţii angajatului şi a timpului petrecut în vederea desfăşurării sarcinilor care este mult mai greu de realizat, riscul accidentelor de muncă poate creşte având în vedere că angajatul nu mai prestează activitatea de la locul de muncă, iar comunicarea cu ceilalţi colegi poate fi mai dificilă.

Din punct de vedere al salariilor, acestea nu au fost influenţate de pandemie, menţinându-se la acelaşi nivel faţă de anii trecuţi sau au crescut pe criterii de performanţă.

"Observăm clar o creştere a contractelor de telemuncă, mai ales de la începutul acestui an, în industrii precum IT, consultanţă sau bancară, unde lucrul la distanţă este mai facil de pus în practică. Aceste domenii s-au adaptat mult mai uşor la schimbările din ultimul an şi datorită gradului mare de digitalizare din activitatea lor, dar şi a faptului că au adoptat, în mai mică măsură, contracte de telemuncă încă de la nivelul anului 2018. Totodată, observăm creşteri şi în industriile în care nu existau contracte de telemuncă înainte de martie 2020. Pandemia, noile reglementări aduse în legislaţie, dar şi o mai bună definire a conceptului de au impulsionat companiile să facă această schimbare în ceea ce priveşte munca la distanţă", a declarat Laura Ştefan, managing director Accace România.

Cu o experienţă vastă în externalizare şi consultanţă acumulată în cei 15 ani de la înfiinţare, Accace oferă aceste servicii la nivel mondial, prin intermediul celor 9 sucursale proprii în Europa şi Africa, inclusiv 2 asocieri de tip joint venture în Africa de Sud şi Marea Britanie. La nivel de grup, compania dispune de experienţa a peste 700 de specialişti în gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scară mică şi mare. Compania este prezentă pe piaţa din România începând cu anul 2007 şi oferă servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum şi consultanţă fiscală, corporate şi juridică, prin intermediul unui cabinet de avocatură afiliat. În plus, Accace pune la dispoziţia clienţilor soluţii tehnologice noi pentru a susţine şi a îmbunătăţi aceste servicii, soluţii dezvoltate la nivel global şi adaptate în funcţie de specificul clienţilor locali.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.