Un roman inedit şi rămas neterminat al scriitoarei Francoise Sagan, "Les quatre coins du coeur", va fi lansat în librăriile din Franţa, joi, la 15 ani după decesul cunoscutei romanciere, autoarea cărţii "Bonjour tristesse", informează AFP potrivit Agerpres.
Universul editorial din Franţa a fost inundat în ultimele luni cu numeroase zvonuri despre lansarea unei lucrări inedite a scriitoarei Francoise Sagan. Câteva reviste literare au evocat pentru această carte misterioasă tiraje ameţitoare (şi improbabile) de 250.000 de exemplare.
În acest roman poate fi regăsit stilul distant şi sarcastic al scriitoarei Francoise Sagan, care a contribuit la farmecul operei sale literare. Însă cititorii nu se pot declara totuşi pe deplin satisfăcuţi, volumul lăsând în acelaşi timp impresia unei opere neterminate.
Personajele şi decorurile par puţin învechite. Fiu al unui bogat industriaş din provincia Touraine care a făcut avere din comerţul cu legume, Ludovic Cresson este victima unui teribil accident de automobil (cititorii gândindu-se imediat, probabil, la accidentul care a fost pe punctul de a curma viaţa celebrei scriitoare, în aprilie 1957). Înainte de accident, căsnicia acestui personaj dădea deja semne de uzură. Marie-Laure, soţia lui, "sofisticată, dar lipsită de cultură", începe să îşi dispreţuiască soţul. Mama lui Marie-Laure, Fanny (al cărei soţ, Quentin, a murit într-un accident de avion), nu rămâne insensibilă la farmecul ginerelui său.
Denis Westhoff, fiul scriitoarei Francoise Sagan, semnează prefaţa acestei cărţi.
El a dezvăluit că a descoperit manuscrisul "aproape dintr-un miracol" după moartea mamei sale în 2004, în contextul în care toate bunurile scriitoarei au fost "confiscate, vândute, donate sau cumpărate într-o manieră dubioasă". Cartea, redactată în două volume "dactilografiate, a fost atât de mult fotocopiată, încât conturul literelor nu mai este complet clar", a adăugat fiul scriitoarei franceze.
"Textul m-a făcut să plonjez în universul stilului ei violent saganesc, cu caracterul său uneori imprudent, tonalitatea sa atât de barocă şi rocambolescă a anumitor peripeţii", a precizat Denis Westhoff, care recunoaşte şi faptul că a editat lucrarea.
Manuscrisul era "lipsit de anumite cuvinte, uneori chiar de fragmente întregi", s-a justificat el, încercând să explice intervenţiile sale asupra textului original. Denis Westhoff precizează că a adus "corecţiile care păreau a fi necesare, având grijă să nu modifice nici stilul, nici tonalitatea romanului".
Textul se încheie odată cu debutul unei petreceri spectaculoase, în care cititorul poate să presupună că măştile personajelor încep să cadă.