DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Informație utilă - Cum se înregistrează decesul în Irlanda?

Irish Channel
Irlanda
Un deces pe teritoriul statului irlandez poate fi înregistrat în oricare Registru de Stare Civilă, indiferent de locul în care s-a produs decesul persoanei în cauză. Decesele trebuie înregistrate cât mai repede cu putinţă de la producerea lor şi nu mai târziu de 3 luni de la deces.
În cazul decesului unei persoane în urma unei îmbolnăviri, medicul care a avut în îngrijire persoana respectivă va completa şi semna partea 1 a Formularului de Notificare a unui Deces (Death Notification Form).  Acest formular va fi dat de către cadrul medical familiei decedatului/decedatei sau persoanei care va informa autorităţile despre decesul produs, care vor completa Partea 2 a formularului mai sus amintit. Acest formular se va depune la oricare REGISTRAR OF DEATHS, cât mai curând posibil şi nu mai târziu de 3 luni de la data decesului. Se va semna Registrul în faţa unui Ofiţer de Stare Civilă (Registar).
Cine poate raporta un deces:
• Un membru de familie sau partenerul persoanei decedate
• O persoană prezentă în momentul producerii decesului
• Dacă decesul s-a produs într-o clădire locuită, orice persoană care locuia/e afla în momentul respectiv în clădire
• Dacă decesul s-a produs într-un spital, o instituţie publică sau o clădire a unei societăţi comerciale, Managerul instituţiei sau orice persoană autorizată sa îl/o înlocuiască.
• Persoana care a găsit trupul neînsufleţit
• Persoana care a preluat trupul neînsufleţit (pompe funebre, medic legist).
• Orice persoană care are cunoştinţă despre decesul respectiv.
Decesele care survin în afara unei instituţii medicale şi care nu sunt precedate de o perioadă înregistrată de boală sunt trimise către Procuratură(Coroner) care va decide dacă este necesară autopsia. În acest caz Procuratura va face aranjamentele necesare înregistrării decesului.
Taxe necesare:
Înregistrarea unui deces în Irlanda este gratuită. Se plătesc taxe doar pentru eliberarea copiilor certificatului de deces.
• Se plătesc €20 pentru eliberarea unui Certificat de Deces standard
• Se plăteşte €1 pentru o copie a certificatului necesară Serviciilor Sociale (pentru eliberarea acesteia este necesară o scrisoare de la Departamentul de Protecţie Socială).
• Se plătesc €4 pentru eliberarea unei copii a trecerii decesului în Registrul de stare Civilă
• Se plătesc €10 pentru eliberarea unui certificat de deces legalizat (disponibil doar la General Register Office)
Datele de contact pentru fiecare Oficiul de Stare Civilă din Irlanda (General Register Office) se găsesc pe website-ul www.hse.ie. Puteţi aplica online pentru obţinerea unei copii a certificatului de deces.

 

Conţinutul acestui site nu reprezintă poziţia oficială a Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.