Față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 8,7% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 7,5%.
Pe primele două luni din acest an, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut față de perioada similară din 2013, atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 7%, respectiv 6,3%.
Evoluția cifrei de afaceri din februarie față de luna anterioară, ca serie brută, a avut la bază creșterea vânzărilor de produse nealimentare (+2,9%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+1,0%), potrivit datelor INS.
În funcție de numărul de zile lucrătoare, cifra de afaceri a crescut datorită evoluției pozitive înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+1,6%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,6%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 0,8%.
În ultimul an, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut, ca serie brută, cu 8,7% datorită creșterilor la vânzările de produse nealimentare (+13,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,7%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+5%).
'Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în februarie 2014, comparativ cu februarie 2013, a înregistrat o creștere cu 7,5% datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,5%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%), se mai arată în comunicatul INS.
În primele două luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2013, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, serie brută, a crescut cu 7% datorită avansului vânzărilor de produse nealimentare (+11,4%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,4%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,1%).
În funcție de numărul de zile lucrătoare, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a înregistrat o creștere cu 6,3%, în primele două luni din acest an, comparativ cu primele două luni din 2013, datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+10,9%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2,2%).
Agerpres