DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Întâlnire secretă între 100 de savanţi: Proiect privind genomul uman artificial

medici doctori

Mai mult de 100 de oameni de ştiinţă, cercetători şi avocaţi s-au întâlnit în secret la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard săptămâna trecută, după ce li s-a cerut expres să nu vorbească cu presa sau pe reţelele sociale despre eveniment. Misterul şi secretomania acestei reuniuni a dat naştere unor speculaţii privind subiectul de discuţie, care ar putea fi crearea genomului uman artificial, conform rador.

Potrivit ziarului New York Times, jurnaliştii nu au fost invitaţi la eveniment, iar unul dintre organizatori, dr.George Church, a declarat pentru publicaţia americană că discreţia a fost necesară datorită unei lucrări ştiinţifice proaspăt publicate într-o revistă de specialitate, care nu fusese încă revizuită. Practica standard, însă, permite jurnaliştilor accesul la lucrări ştiinţifice chiar înainte de a fi publicate. Iniţial, conferinţa a fost numită „HGP2: Proiectul Sintezei Genomului Uman”, dar denumirea a fost modificată înainte de eveniment în „Scrierea HGP – Testarea marilor genoame artificiale la nivel celular”. Proiectul îşi propune să „sintetizeze un genom uman complet într-o linie de celule într-o perioadă de zece ani.”

HGP se referă la ” Human Genome Project – Proiectul Genomului Uman”, care a fost demarat în 1990 cu scopul de completa harta genomului uman prin citirea celor 3 miliarde secvenţe ADN care se regăsesc în fiecare celulă umană. Dar dincolo de citirea acestor secvenţe, noul proiect, aşa cum sugerează numele conferinţei, pare să încerce chiar scrierea ADN-ului. Problemele etice care însoţesc o asemenea iniţiativă sunt extrem de complexe şi acesta pare să fie motivul principal pentru care totul se defăşoară departe de ochii opiniei publice, mai spune sursa citată.