Bosch pregătește o injecție financiară masivă în tehnologia sa pentru vehicule. Până în 2028, grupul german va direcționa câteva sute de milioane de euro către dezvoltarea software-ului de gestionare a mișcării vehiculului (Vehicle Motion Management).
Compania estimează că, prin extinderea soluțiilor brake-by-wire și steer-by-wire, veniturile cumulate din vânzări vor depăși 7 miliarde de euro până în 2032. Ritmul de creștere al acestei piețe este anticipat să accelereze puternic după 2030, potrivit News.ro.
„Bosch deţine expertiză atât în domeniul software-ului, cât şi în cel al hardware-ului. Fără un hardware sofisticat, nici cea mai inteligentă maşină nu se va mişca un singur milimetru.
Scopul nostru este să continuăm să jucăm un rol cheie în modelarea industriei în era mobilităţii bazate pe software, oferind soluţii personalizate şi inteligente”, a declarat Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie Bosch, la ediţia IAA Mobility de anul acesta din München.
Tehnologia „by-wire” schimbă industria auto
Bosch mizează pe dezvoltarea sistemelor care permit controlul frânării și direcției fără legătură mecanică directă.
„Tehnologia by-wire oferă o imagine a viitorului în construcţia vehiculelor în ansamblu. În viitor, hardware-ul va fi proiectat astfel încât să răspundă cerinţelor software-ului”, a explicat Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie Bosch şi preşedinte al sectorului Mobilitate.
Vehicle Motion Management, în expansiune
Software-ul Bosch coordonează frânele, direcția, trenul de rulare și șasiul, centralizând toate mișcările vehiculului. În prezent, este adoptat de peste 20 de producători auto din Europa, China și Japonia.
„Software-ul Bosch este utilizat pe scară largă, fiind adoptat deja de peste douăzeci de producători din Europa, China şi Japonia. În următorii trei ani, Bosch va investi o sumă de ordinul sutelor de milioane de euro în Vehicle Motion Management şi îşi va extinde portofoliul modular de software şi funcţii în toate domeniile.
Vehicle Motion Management de la Bosch funcţionează şi mai bine în combinaţie cu soluţiile by-wire, deoarece software-ul poate controla independent acţionările frânelor şi direcţiei, fără a depinde de intervenţia şoferului”, precizează Bosch.
Perspectivele diviziei Bosch Mobility
Deși piața globală auto se confruntă cu stagnare și cu întârzieri în zona electromobilității și conducerii autonome, Bosch Mobility estimează pentru acest an o ușoară creștere, de aproximativ 2% la nivelul veniturilor.
„În viitor însă, software-ul său va fi actualizat continuu şi va învăţa permanent prin intermediul inteligenţei artificiale”, a adăugat Heyn.
Puterea centrelor Bosch
Vehiculele moderne utilizează din ce în ce mai puține calculatoare de bord, dar mult mai performante. Divizia Bosch de calculatoare de înaltă performanță raportează creșteri anuale de peste 5%, colaborând deja cu grupuri auto precum BMW.
Prezența Bosch în România
Grupul german este prezent pe piața locală de peste trei decenii și are în jur de 10.320 de angajați în șapte entități. În 2024, Bosch a avut vânzări consolidate de 529,5 milioane de euro, iar cifra totală de afaceri – incluzând livrări interne și companii neconsolidate – a ajuns la 2,4 miliarde de euro.
Compania deține în România un centru de cercetare la Cluj, unități de producție la Cluj și Blaj, o fabrică de tehnologie industrială la Blaj, un centru de soluții la Timișoara, biroul central din București, precum și o filială BSH Home Appliances Group.
Gigantul global Bosch
La nivel mondial, Bosch are aproximativ 418.000 de angajați (31 decembrie 2024) și a generat în același an vânzări de 90,3 miliarde de euro. Activitatea grupului este împărțită în patru mari sectoare: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie.
Bosch include Robert Bosch GmbH și aproape 490 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări, iar rețeaua globală acoperă aproape toate statele lumii. Peste 87.000 de angajați lucrează în cercetare și dezvoltare în 136 de locații.































Comentează