Procurorul constată că Iohannis se face vinovat de fapta comisă cât să însemne un conflict de intere de natură administrativă pe Legea 161/2003, dar că nu sunt întrunite elementele ca să fie şi de natură penală. Se reţine faptul că nu au existat raporturi directe de muncă aşa cum s-a întâmplat în cazul parlamentarilor care şi-au angajat rudele.
Mai pe scurt... Iohannis ar putea fi sancţionat doar pe latură administrativă (de pierdere a funcţiei) aşa cum s-a întâmplat în cazul fostului preşedinte al CJ Arges, Constantin Nicolescu care în urma ueni decizii a ÎCCJ şi-a pierdut funcţia. Prin urmare procesul continuă pe latură civilă la Curtea de Apel Alba-Iulia acolo unde Iohannis a cotestat soluţia inspectorilor ANI.
****
Potrivit Agenției, Iohannis a semnat, la data de 23 decembrie 2010, un contract de prestări servicii încheiat între Primăria Sibiu și SC Tipografia Honterus SRL, societate comercială deținută de Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR).
Klaus Iohannis a deținut funcția de președinte al FDGR în perioada 2002 — 2013.
ANI susținea că obiectul contractului, semnat cu încălcarea regimului juridic al conflictului de interese administrativ și penal de către Klaus Iohannis, îl constituie servicii de informare și publicitate în vederea implementării Proiectului (cod SMIS: 4915) finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), Programul Operațional: Creșterea Competitivității Economice 2007 — 2013 (POS CCE), Axa Prioritară 3 "Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru sectoarele privat și public".
De asemenea, Klaus Iohannis a aprobat, în perioada ianuarie — iunie 2011, trei facturi fiscale în vederea efectuării plăților către prestator (SC Tipografia Honterus SRL).
În opinia ANI, Klaus Iohannis nu a respectat dispozițiile art. 75, lit. b) și f) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, potrivit cărora "aleșii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorității publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: (...) b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relație de angajament, indiferent de natura acestuia (...) f) o asociație sau fundație din care fac parte".
Totodată, potrivit ANI, primarul din Sibiu a încălcat și dispozițiile art. 253 (1) din Codul Penal conform cărora "fapta funcționarului public care, în exercițiul atribuțiilor de serviciu, îndeplinește un act ori participă la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material (...) pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de servicii sau foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani și interzicerea dreptului de a ocupa o funcție publică pe durată maximă".
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul cu privire la posibila săvârșire de către Klaus Iohannis a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 253 (1) din Codul Penal.
Comentează