Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ion Cristoiu 'cere capul' ministrului Transporturilor: Răzvan Cuc n-a fost încă arestat

ion cristoiu

În plin proces de evaluare a miniştrilor, Ion Cristoiu susține pe blogul personal că este „convins că și ministrul Transportului e evaluat în vederea remanierii” și prezintă un „argument în plus” pentru ca Răzvan Cuc să fie remaniat. Jurnalistul dă exemplu cazul firmei AXA Security, o firmă de servicii de securitate, care a încheiat un contract cu CFR Marfă, prin Bursa Română de Mărfuri, fiindcă trenurile de marfă sunt deseori jefuite în drumul către destinație. În timp ce firma AXA și-a îndeplinit datoriile, dar CFR Marfă nu a respectat obligația de a plăti prestația făcută și până în prezent, aceasta are o datorie de 700.000 de lei. CFR Marfă a fost notificată de 8 ori și face acum obiectul unei uriașii investigații penale.

„M-am convins de asta încă odată luînd cunoștință de cazul firmei AXA SECURITY.

Poliția, reacție după ce polițistul l-a LOVIT pe Boureanu: 'Avea dreptul să o facă'

Așa cum spune și numele, firma e una de servicii de securitate. Una dintre firmele care, pe lîngă serviciile prestate, oferă locuri de muncă unor amărîți care nu-și găsesc loc în altă parte și prin asta riscă să moară de foame.
Pe 23 februarie 2016, firma a încheiat un contract cu CFR Marfă prin Bursa Română de Mărfuri. Din cîte se știe, trenurile de marfă au șanse minime de a ajunge la destinație nejefuite pe parcurs. Pentru asta, CFR Marfă a scos la licitație prin Bursa Rom'nă de Mărfuri un contract prin care o firmă de securitate urma să asigure gardarea trenurilor complete de autoturisme pe relația Constanța Ferry Boat – Ciumești, a trenurilor cu vagoane goale pe relația Constanța Ferry Boat – Ciumești și paza liniilor ferate uzinale de pe teritoriul exploatărilor miniere Lupeni și Petrila. Am insistat pe obiectul contractului pentru a semnala că nu era vorba de un contract de ochii lumii, gen consultanță, ci unul prin care angajații firmei asigurau CFR Marfă paza trenurilor, un lucru de loc simplu pentru acești angajați, care lucrau în condiții dificile.
Firma și-a îndeplinit conștiincios îndatoririle din contract. Performanța prestației e deosebită. Asigurarea în mod constant a unui procent de 99,60% în materie de asigurarea integrității mărfurilor transportate.

Document EXPLOZIV: Semnătura lui CTP pe protocolul care a 'distrus' presa scrisă din România


Se înțelege că, pe lîngă obligațiile fiscale față de stat, firma trebuie să-și îndeplinească obligațiile salariale. Cei care păzesc trenurile marfă o fac pentru un salariu. Salariu cu care ei își întrețin familiile.
Ei bine, deși firma AXA SECURITY și-a îndeplinit cu vîrf și îndesat îndatoririle, de la data emiterii primei facturi și pînă în prezent CRF Marfă nu a respectat niciodată obligația de a plăti prestația făcută, stabilită prin contract. La data de 30 aprilie 2017, CFR Marfă datora firmei suma de aproape 700.000 de lei.
Disperată, firma a trimis CFR Marfă nu mai puțin de 8 notificări, ultima pe 6 iunie 2017.
De ce nu-și îndeplinește CFR Marfă îndatoririle din contract?
Răspunsul e simplu.
CFR Marfă a fost ținta unui jaf comis de un Grup infracțional organizat condus de directorul pus de Guvernul Dacian Cioloș.
Pentru asta, CFR Marfă face obiectul unei uriașe investigații penale.
La ora actuală, nimeni dintre cei rămași într-un soi de conducere interimară nu îndrăznește să semneze ceva.
În aceste condiții, îi rămînea firmei AXA SECURITY să se adreseze Ministerului Transportului. Ministrul PSD-ist Răzvan Cuc n-a fost încă arestat. În plus, face parte din Guvernul Sorin Grindeanu, Guvern PSD care și-a trecut în Programul de guvernare protejarea firmelor rom'nești. Atît premierul, cît și Liviu Dragnea și-au făcut din apărarea capitalului rom'nesc un prilej de mare publicitate politică.
Firma s-a adresat prin Memoriul din 10 mai 2017 Ministrului Transportului Răzvan Cuc. În Memoriu s-a solicitat o audiență pentru clarificarea situației.
Rezultatul?
Pe 30 mai 2017 acționarul firmei a fost convocat la Ministerul Transporturilor. Să stea de vorbă cu ministrul? Nici vorbă. Ministrul avea alte preocupări. Să țeasă intrigi în interiorul partidului, dar mai ales să se dea în stambă pe la televiziunile de casă ale PSD fălindu-se cu ce face el pentru firmele rom'nești.
La discuție a participat din partea Ministerului un consilier de la Departamentul Comunicare (ministrul o fi crezut că-i vorba de un interviu despre glorioasa activitate a ministerului PSD-ist!). Consilierul a început prin a declara că n-are nici un mandat să discute probleme contractuale. În schimb, poate intermedia firmei o discuție cu un funcționar contabil de la CFR Marfă. Firește, contabilul n-avea nici o calitate să discute despre contract. Venise la întîlnire, pentru că avusese ghinionul să dea peste el consilierul.
Dincolo de situația dramatică a firmei, care înseamnă situație dramatică a celor care au muncit, totuși, dar nu și-au primit salariile, rămîne bătaia de joc din partea Ministrului Transporturilor.
Din cîte am citit, în aceste zile se face evaluările miniștrilor din Guvernul Sorin Grindeanu în vederea unei posibile remanieri.
Sunt convins că și ministrul Transportului e evaluat în vederea remanierii.
Printre argumentele pentru ca Răzvan Cuc să fie remaniat eu aduc felul incalificabil în care Ministerul abordează problemele firmelor rom'nești ivite din refuzul firmelor de stat de-ași onora angajamentele contractuale.”, scrie Ion Cristoiu pe blog.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.