În REVISTA PRESEI de astăzi, stiripesurse.ro vă propune un interviu acordat de omul de afaceri Ion Țiriac pentru Digi24 pe teme de interes pentru România, precum problematica corupției, dar și a priorităților pe care ar trebui să le aibă țara noastră.
Digi24:
Fostul tenismen crede că prioritatea autorităţilor nu ar trebui să fie trimiterea la închisoare a celor care fură de la stat, ci recuperarea prejudiciului. Ion Ţiriac a mai afirmat că ştie din surse sigure că România trebuie să aştepte de trei ori mai mult decât alte state, atunci când solicită finanţare de la Bruxelles.
Reporter: Credeți că am învățat lecția corupției?
Ion Țiriac: Nu. Noi nu suntem corupți. Societatea noastră e coruptă pentru că așa am învățat-o noi sau străbunicii noștri de la turci de la toată lumea cu bacșișul...
Corupție există în toată lumea din păcate. Că la noi, și la noi e o corupție minoră, vorbim de 2,5 lei. Nu vorbim de Parmalat în SUA sau miliardele care s-au dus și au schimbat economia lumii, că de acolo a venit criza. Noi vorbim despre treburile ridicole în corupție. Prim-ministrul a furat geamuri, unul a furat o damigeană de țuică și niște cârnați. Ne facem de râs în toată lumea.
Reporter: Care sunt cele mai mari provocări ale societății românești? Avem multe lipsuri
Ion Ţiriac: Încă o dată, banii sunt un factor pe care pot să îl aprecizezi numai când nu îi ai. Noi avem bani și avem foarte mulți. Mulți bani ar putea să vină în momentul de față și pe care nu m-aș baza pe banii de la Bruxelles pentru că atunci îmi fur singur căciula. Dacă mă bazez numai pe o pomană, mai mult plătesc la Bruxelles decât asimilez. Noi avem banii ăștia, trebuie să îi folosim mai cu cap și pe toți.
Trebuie să eliminăm aceste complicații care vin odată cu banii care sunt și legile colaterale care vin, aoleu să nu cumva să înșeli că îți tai degetele. Păi până să înșel, lasă-mă să îmi fac treaba. Ai greșit. De ce am greșit? Nu ai plătit taxe 50 de lei. De ce? Că așa este. Pușcăria! Nu. Ia plătește dumneata taxele, aia 50 de lei, mai dă și 10 lei amendă. Data viitoare să nu mai faci.
Pe mine nu mă interesează să bag pe unul la pușcărie, eu cetățean de rând. Îi mai plătesc și ăluia pușcăria. Mă interesează să recuperez acești bani. În toate legile din Europa îi interesează asta. Nu trebuie să îi copiem pe toți, dar să ne aliniem la un status care ne face și respectați și ne face cinste nouă ca să ne acoperim găurile din trecut, începând de la infrastructura, terminând cu organizațîi statale. Suntem o națiune tânără. (Mai multe detalii AICI)
Hotnews:
Bucureștiul ar putea avea o centură modernă, cu mai multe benzi, sensuri despărțite, intersecții cu pasaje și fără conflicte de trafic, dar și o autostradă nouă de centură - A0 pe inelul exterior - până în 2024 dacă autoritățile de la drumuri ar respecta un plan detaliat realizat de un consultant extern la comanda Băncii Europene de Investiții. Planul detaliat obținut de HotNews.ro a fost finalizat de curând și prevede investiții de circa 1,7 miliarde de euro și un studiu detaliat de trafic și al soluțiilor potrivite pentru mai multe intersecții. Toate proiectele pot fi realizate din bani europeni, iar singura condiție acum este ca autoritățile de la drumuri să respecte planul conturat de experții BEI.
Timp de un an și jumătate un consultant selectat de BEI a analizat situația centurii Capitalei și a studiat în detaliu traficul infernal din jurul Bucureștiului
Șoseaua de Centură a Capitalei - un inel existent de circa 70 de km - e în continuare pe mare parte din lungimea sa nemodernizată și în paragină, deși este unul dintre cele mai circulate drumuri naționale din țară.
După mai bine de 15 ani de proiecte ratate și blocate, autoritățile române au apelat în 2016 la Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru a dezvolta o strategie coerentă de modernizare și dezvoltare a infrastructurii rutiere care să ocolească Bucureștiul. La rândul său, BEI, în urma unei licitații, a selectat compania Egis (membru în cadrul unui consorțiu de consultanți care cuprinde și alte firme precum Helios, Tieg și Espelia) pentru a dezvolta un studiu detaliat al traficului și o strategie de dezvoltare privind drumurile orbitale existente și propuse în jurul Capitalei.
Analiză de trafic a fost efectuată la nivelul anului 2017 (anul de bază) și a indicat faptul că există mai multe secțiuni și intersecții pe șoseaua de centură existentă care operează în prezent la nivelul de serviciu E și F (cele mai aglomerate).
„În ceea ce privește saturația, cele două sectoare care sunt încă la două benzi pe Centura Nord s-au dovedit a fi saturate și, prin urmare, este necesară finalizarea urgentă a lărgirii la 4 benzi a acestor secțiuni”, se arată în documentul de aproape 300 de pagini. (Mai multe detalii AICI)
Ziarul Financiar:
Miercuri 4 aprilie 2018, Consiliul de Administraţie al BNR are o nouă şedinţă de politică monetară în care trebuie să decidă dacă creşte sau nu dobânda de referinţă sau care sunt alte măsuri care să ducă la temperarea creşterii inflaţiei.
Dacă BNR creşte dobânda de la 2,25% la 2,5%, pentru a treia oară în acest an, din trei şedinţe, în încercarea de a tempera creşterea inflaţiei (în februarie a fost 4,7%), toată lumea va sări în aer pentru că vor creşte dobânzile la lei, ceea ce înseamnă că statul va plăti mai mult când va vinde către investitori titluri de stat pentru finanţarea bugetului sau că, inevitabil, şi pe piaţa interbancară, ROBOR-ul, indicatorul de referinţă pentru credite, va creşte şi el, după trei luni în care a stat la 2,05% - 2,09% (ROBOR la trei luni).
Analiştii susţin că pentru a ţine în frâu creşterea preţurilor şi a duce inflaţia la 3%, BNR trebuie să majoreze dobânda de politică monetară la 3,25% - 3,5%, ceea ce se va vedea în rata lunară pe care trebuie s-o plătească oamenii şi companiile la bancă.
Dacă BNR nu creşte dobânda, s-ar putea ca readucerea inflaţiei spre 3% de la 4,7% - 5%, cât este estimat maximul, să fie mai greu de realizat, ceea ce va induce un fior periculos în societate, în economie şi în cadrul partidului de guvernământ, PSD.
Dacă inflaţia nu scade, şi asta repede, economia şi businessul se vor duce acolo unde este inflaţia, ceea ce în final va accentua şi mai mult creşterea preţurilor şi va duce în cele din urmă la o creştere a dobânzilor mai abruptă şi mai dintr-o dată, care va lăsa senzaţia că lucrurile au scăpat de sub control. (Mai multe detalii AICI)
RFI:
Mohamed bin Salman surprinde iarăşi lumea. Intr-un interviu acordat revistei americane The Atlantic, prinţul moştenitor al Arabiei saudite spune că Israelul «are dreptul la un teritoriu». Să fie vorba de o simplă declaraţie sau asistăm la o adevărată apropiere între Ryad şi Tel Aviv?
«Cred că palestinienii şi israelienii au dreptul la propriile lor teritorii. Trebuie să obţinem însă un acord de pace pentru a garanta fiecăruia stabilitatea şi pentru a întreţine relaţii normale». Iată în integralitate declaraţia lui MBS – cum i se spune pe scurt lui Mohamed bin Salman – făcută revistei The Atlantic.
Precizăm că prinţul moştenitor al Arabiei saudite, azi în vârstă de 32 de ani, nu recunoaşte astfel şi existenţa statului evreu. O existenţă pe care dealtfel Ryadul a refuzat dintotdeauna s-o accepte câtă vreme Israelul nu se retrage din teritoriile ocupate după 1967, teritorii pe care palestinienii le revendică pentru a-şi clădi propriul stat.
Din spusele corespondentului RFI, «noutatea cea mare acum nu vine atât din faptul că prinţul moştenitor le recunoaşte israelienilor dreptul la un pământ cât din faptul că Arabia saudită face presiuni mari pentru a-i obliga pe palestinieni să renunţe la idea de a face din Ierusalimul de est capitala viitorului lor stat. Ca şi Israelul şi Washington, MBS sugerează ca această capitală să fie Abu Dis, micuţă periferie a Ierusalimului aflată în Cisiordania».
Reamintim că declaraţiile lui Mohamed bin Salman au fost făcute cu ocazia turneului pe care respectivul îl întreprinde în SUA unde caută – şi a găsit – sprijin în campania sa contra influenţei iraniene în Orientul apropiat şi mijlociu. (Mai multe detalii AICI)
Comentează